מודעה בהארץ: "דב חנין אנטי-ציוני ואינו ראוי להיות ראש עיריית ת"א"

 

מודעה גדולה נגד מועמדותו של ח"כ דב חנין (חד"ש) פורסמה הבוקר (יום ו') בעיתון "הארץ". המודעה, שמחירה רבבות שקלים וחתומה על ידי "תושבי ת"א-יפו", מהווה המשך למסע נגד מועמדותו של ח"כ חנין והרשימה "עיר לכולנו" שהחלה בשבוע שעבר עם ראיון שנערך עם ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) במקומון "זמן תל-אביב", של רשת מעריב.
 
ח"כ יחימוביץ' תקפה בראיון במילים בוטות את ח"כ חנין ובנימה מקארטיסטית אמרה ש"דב חנין הוא אנטי-ציוני, הוא מטיף לסרבנות ולא עומד דום בשירת התקווה ואפילו לא שר אותה. הוא לא ראוי להיות ראש עיריית ל-אביב". יצויין שבראיון ציינה יחימוביץ', הנמנית עם תומכיה המרכזיים של מנהיג העבודה אהוד ברק, את פועלו של ראש העיר רון חולדאי שלדעתה הוא "ראש עיר מצויין".
 
דבריה של ח"כ יחימוביץ', המגדירה עצמה כ"סוציאליסטית", עוררו גל של תגובות ומחאות. מחאות אף פורסמו בבלוג הפרטי של חברת הכנסת. חלקן פרסמו בסוף השבוע בעיתונים המקומיים "העיר", "זמן ת"א" ו"ידיעות תל-אביב". ב"זמן תל-אביב" פורסם גם מאמרו של ד"ר יוסי דאהן, יו"ר מרכז אדוה ופעיל ב"קשת הדמוקרטית המזרחית" שכתב: "הדה לגיטימציה הפטריוטית הלאומנית הזו היא בלתי ראויה וירודה. דבריה אלה של יחימוביץ' מפתיעים לאור הטקטיקה הבעייתית והשנויה במחלוקת שבה נקטה כחברת כנסת – להסתיר היטב את עמדותיה המתונות בעניינים לאומיים על מנת לקדם באופן יעיל יותר נושאי חברה וכלכלה. קשה מאד היה לשמוע את קולה של יחימוביץ' על מהלכי הממשלה והצבא במלחמת לבנון השנייה. איני מצליח להיזכר באמירותיה או בפעילות פרלמנטרית הקשורים למתרחש בשטחים הכבושים והפרת זכויות האדם בהם. רק עמדותיו האידיאולוגיות והפוליטיות של מי שאמור לנהל את שירותי התחבורה, החינוך והניקיון של העיר תל אביב, גרמו ליחימוביץ' לחרוג ממנהגה ולהביע באופן נחרץ את עמדתה בעניינים לאומיים".
 
עשרות הגיבו למאמר שפורסם במקור השבוע באתר של ד"ר דהאן וד"ר איציק ספורטא "העוקץ" ועוד עשרות גינויים נוספים נגד ח"כ יחימוביץ' התפרסמו כעבור מספר ימים עם פרסום כל הראיון שנערך עם חברת הכנסת. יצויין שכתבת "זמן תל-אביב" הילה קובו פרסמה ידיעה נוספת בסוף השבוע לפיה בנה של ח"כ יחימוביץ', גל זיו-יחימוביץ' נמנה עם הפעילים הצעירים של הרשימה "עיר לכולנו" בראשות ח"כ חנין. אך הוא פרש מן התנועה המקומית עם פרסום דבריה של אימו. לדבריו "ראיתי שזה הופך לתנועה פוליטית לכל דבר, ולא זו הייתה מטרתי כשהצטרפתי".
 
עוד באותו גיליון פורסם מאמרו של העיתונאי והמשפטן ארי שמאי תחת הכותרת "עקרונות למכירה". במאמרו הדגיש עו"ד שמאי כי "באמירה הבזויה והרודפת שלה הוכיחה יחימוביץ' באופן סופי כי הפכה מעיתונאית שזכויות אזרח, חופש הביטוי והיושרה הן מתכונותיה הבולטות לעסקנית מפא"יניקית מהגרועות שידענו".
 
 
לדבריה של ח"כ יחימוביץ' נגד ח"כ דב חנין:
 
 
לעיון במאמרו של ד"ר יוסי דהאן: