ארבעה צעירים במעצר בגלל התנגדותם לכיבוש; ח"כ כסיף ביקר אצל שני סרבנים שנכלאו

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) ביקר היום (שני) את הסרבנים שחר שורץ ועינת גרליץ בכלא 10 הצבאי שליד תל מונד. בתחילת החודש ארבעה סרבנים הגיעו לבקו"ם בתל-השומר וסירבו להתגייס לצבא הכיבוש. הארבעה, שמלווים על ידי רשת מסרבות, הם שורץ (18), גרליץ (19), אביתר משה רובין (19) ונוה שבתאי-לוין (18). בתום הביקור מסר ח"כ כסיף "שמחתי לבקר את שני הסרבנים החזקים שמראים לנו את הדרך להתנגדות לכיבוש ולדיכוי. כן ירבו!"

שורץ, שבתאי-לוין, גרליץ ורובין כפי שצילמו במועדון הגדה השמאלית בתל-אביב טרם מעצרם (צילום: מסרבות)

 

עם סירובם פרסמו הארבעה הודעה משותפת: ״אנחנו, בני נוער ישראלים, מסרבים היום להתגייס לצבא הישראלי ולקחת חלק בכיבוש של הגדה המערבית ורצועת עזה. אנו קוראים לאזרחי ישראל לפתוח את העיניים ולראות את מדיניות הדיכוי שמפעילה ממשלת ישראל על העם הפלסטיני. אנו יוצאים נגד החינוך המיליטריסטי שכופה עלינו המדיניות הישראלית, נגד החינוך לשנאה של שכנינו ונגד האיסור החברתי להשמיע דעות שמאל באוזני ילדים ונוער במערכת החינוך. חשוב לנו להראות שיש דרך אחרת – יש לכולנו את האפשרות לסרב לקחת חלק בדיכוי ובכיבוש לפעול למען זכויות בסיסיות של ביטחון פיזי ונפשי ללא אפליה".

מיד אחרי סירובם הראשון הצבא עשה את כל המאמצים להפרידם ולשכנע אותם לחזור בהם מסירובם. שלושה מהסרבנים לא נכלאו מיד אלא זומנו קודם לשיחת הפחדה עם מפקדת יחידת המיון הצבאית. אחרי שלא נכנעו להפחדות, הם נשפטו ונשלחו לכליאה בבית סוהר ״נוה צדק״, כלא 10.

יצוין שאתמול נשפט אביתר משה רובין בפעם השנייה ל-20 ימי מחבוש. בסיום תקופת כליאה זו הוא ירצה 30 ימים בכלא על סירובו להתגייס. גרליץ מרצה כעת את תקופת הכליאה השנייה של 20 ימים. בסופם היא תרצה בסכך הכל 27 ימים. שורץ מרצה כעת אף הוא את תקופת הכליאה השנייה של 20 ימים. בסופם הוא ירצה 30 ימים. לוין שוחרר ב-14 בספטמבר אחרי כליאה ראשונה של 10 ימים. הוא מתכוון לחזור ולסרב פעם נוספת בימים הקרובים. בשבת הקרובה (24.9), בשעה 12:00, תיערך הפגנת סולידריות עם ארבעת הסרבנים מחוץ לכלא ״נוה צדק״, כלא 10. הסעות להפגנה יצאו מירושלים ומתל אביב.

נמרוד פלשנברג

עוד ההפגנה מול בית הכלא הצבאי בשבת הקרובה:

https://fb.me/e/2YctgmfOa

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115185