חד"ש מתנגדת לפסילת יו"ר בל"ד; ח"כ עודה: לא רוצים את בן גביר וסמוטריץ' בשלטון

מפלגת ישראל ביתנו של שר האוצר אביגדור ליברמן פתחה בהליך פסילתו של יו"ר בל"ד, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה. כדי להגיש את העתירה לוועדת הבחירות יש צורך בחתימות של שליש (12) מחברי מליאת הוועדה, הכוללת 36 חברים. עם זאת, ההערכה היא כי בסופו של דבר חבר הכנסת אבו שחאדה ירוץ בבחירות כמתוכנן, לאחר שחד"ש, תע"ל, יש עתיד ומרצ הודיעו כי יצביעו נגד.

על בקשת הפסילה אמר ח"כ עופר כסיף (חד"ש) "ליברמן, נציגי הציבור הערבי הם לא עדים בחקירת שחיתות. לא תעלים אותם". גם בליכוד הגיבו להליך ומסרו "אין הבדל בין בל״ד, רע״מ ותע״ל או חד״ש ולכן אנחנו בעד לפסול את כולם ולא רק אחד מהם".

"טובים השניים מן האחד", חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה (בל"ד) מצביע ביפו בבחירות לכנסת שנערכו במארס אשתקד (צילום: זו הדרך)

 

מבל"ד נמסר כי "הניסיון להשתיק את הקול הפוליטי הלא מתפשר של ח"כ אבו שחאדה על-ידי פסילתו על-ידי ליברמן – אדריכל הממשלה של לפיד ופרויקט הטרנספר מוכיח שהמערכת הפוליטית בישראל לא רוצה לראות את בל״ד ורוצה להעלים את הקול הערבי הלאומי והדמוקרטי".

יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת (חד"ש-תע"ל) חה"כ איימן עודה, התראיין הבוקר לאמיר בר שלום בגל"צ וטען כי בכלל לא בטוח שרשימתו תמליץ על יאיר לפיד או על בני גנץ לראשות הממשלה. "אין ספק שלא רוצים לראות את בן גביר וסמוטריץ' בשלטון, אבל זה לא אומר שאנחנו נמליץ על לפיד או גנץ", אמר עודה. "מספיק שנעלה את אחוז ההצבעה בקרב אזרחי ישראל הערבים, ואז לא בן גביר, לא סמוטריץ' ולא אחרים יהיו בשלטון. לגבי לפיד וגנץ זה סיפור אחר לגמרי, עם הגישה הנוכחית שלהם – הם לא יקבלו המלצה".

בריאיון התייחס עודה לפרידה מבל"ד שבחרה לרוץ לבד, ולא יחד עם חד"ש ותע"ל: "אני מאחל לבל"ד הצלחה. היה בינינו ויכוח, הם חזרו בהם מההסכם ולא הסכימו לרוטציה עם תע"ל על אף שתע"ל היא שוויתרה. אני חושב שמה שמנע איחוד אלה סכסוכים פנימיים בתוך המפלגה שלהם".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) בבהירה הבוקר כי פירוק הרשימה המשותפת לא קשור ליאיר לפיד, וכי אין בכוונתם לעשות לו חיים קלים בדרך להרכבת הממשלה. בריאיון ל-103 אף.אם. אמרה תומא-סלימאן:  "מתפלאת על מה שאומר ח"כ אבו שחאדה, אני לא מבינה איך הוא הגיע לשלב הזה שבו הוא מדבר עליי ועל חברים שלי. יום שלם הם התעקשו לא לחתום על ההסכמים, עד הרגע האחרון. לחצנו ידיים כי נפגשנו, והוא אמר שהם רוצים שנגיש את הרשימה, ואמרנו שזה בלתי אפשרי". תומא-סלימאן הדגישה כי "אף אחד לא התערב [בפרישת בל"ד מהמשותפת]. שנה שלמה היינו חוד החנית בלחשוף את כל העוולות והפשעים שעשתה ממשלת בנט-לפיד. אין לי דיבור עם אף אחד בעניין הקמת הרשימה. הלכנו לעניין האחדות של הרשימה המשותפת בלב מלא, קיבלנו את בל"ד בזרועות פתוחות. לא מעניין אותי מה רוצים ביש עתיד".

על האפשרות שהם יסייעו ללפיד להקים ממשלה: "אף אחד לא נותן צ'ק פתוח לפני בחירות, באיזו ממשלה נתמוך אחרי הבחירות? מי שרוצה שאנחנו נמליץ עליו, יש לנו תנאים מאוד ברורים. חייבים לשנות את הפוליטיקה הקיימת היום ולחתור לסיום הכיבוש".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115445