אמנסטי פנה לנתניהו: להפסיק את גל המעצרים והחקירות נגד פעילים ערבים

הסניף הישראלי של הארגון הבינלאומי לזכויות אדם אמנסטי פנה השבוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה להפסיק את גל המעצרים והחקירות נגד פעילים ערבים-פלסטינים אזרחי מדינת ישראל. במכתב, החתום על ידי הילאל עלוש, ראש הקמפיין נגד אפליה בארגון, נאמר "בשבועות האחרונים אנו עדים לדפוס מדאיג של שימוש באלימות ממסדית, לרבות זימונים תכופים לחקירות ומעצרם של פעילים חברתיים, אנשי דת ועיתונאים מסיבות שאינן ברורות. דבר המעלה חשש לניסיון להשתיק ולצנן את פעילותם והתבטואותיהם הלגיטימיות חרף העובדה שהכל נעשה לאור יום ובצורה פומבית".

2016-04-18_205106

על פי הארגון, צעדים אלה מצטרפים לשורה של צעדים שנקטו גופי השלטון השונים נגד בני ובנות המיעוט לאומי הערבי-פלסטיני בישראל בתקופה האחרונה, החל בהוצאה מחוץ לחוק של התנועה האסלאמית הצפונית ועמותות רבות אחרות תוך שימוש בתקנות החירום משנת 1945, "ללא מתן הסברים שמניחים את הדעת, הצעת חוק הידועה בשם ״חוק ההשעיה״, שבפועל מופנה נגד נציגי המיעוט הפלסטיני בפרלמנט הישראלי, מעצרים תוך שימוש באלימות, חקירות מחוץ למטריית החוק של פעילים פוליטיים בידי השב"כ, צעדים להצרת חופש הביטוי ועוד".

כמו כן, הארגון דרש מנתניהו "לפעול לאלתר בכדי לעצור את גל המעצרים הנוכחי ולהנחות את גופי הממשל ואת גופי הביטחון והשיטור, ובמיוחד את העומדים בראשיהם, לכבד את זכותם של אזרחי ישראל הפלסטינים לחופש הביטוי והמחאה ולחקור לאלתר כל ניסיון לצמצם או להגביל זכות זו מצד גופים אלה".