לאחר חודשים של מו"מ: כחלון וניסנקורן חתמו על ההסכם במגזר הציבורי

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון חתמו אמש (שני) על ההסכם הקיבוצי החדש במגזר הציבורי. ההסכם שנחתם המכונה הסכם המסגרת מסכם תקופה ממושכת של דיונים בין ההסתדרות לבין המדינה ומעסיקים נוספים בשירות הציבורי. ההסכם שתוקפו בחמש השנים הקרובות קובע תוספת שכר בשיעור 7.5% ומענק בגובה 2,000 שקל – אשר מחציתו הראשונה כבר חולקה למרבית העובדים בינואר האחרון.

2016-04-19_223036

חתימה על ההסכם הקיבוצי החדש במגזר הציבורי, אתמול (צילום: ההסתדרות)

תוספת השכר בגובה 7.5% תינתן במספר פעימות עד סוף שנת 2018 במועדים הבאים: 1% ביולי 2016, 1.75% במארס 2017, 1.5% בינואר 2018, 1.75% ביוני 2018 והפעימה האחרונה של 1.5% בדצמבר 2018.

במגזרי העובדים שבהם קיימים עיוותי שכר שמצריכים תיקון, נקבעה תוספת גבוהה יותר מ-7.5%. כך למשל, בקרב תומכי הרפואה, בהם רוקחים, רנטגנאים, מיקרוביולוגים ופסיכולוגים, נקבעה תוספת שכר כפולה בשיעור של 15%. בזכות העובדה כי מחצית מהתוספת תשולם כתוספת שכר שקלית, עובדים ברמות השכר התחיליות במגזרים אלה ייהנו מתוספת שכר ממוצעת של 19%. בדומה לדירוגים מועדפים אחרים, גם עובדי המעבדה בבתי הספר, יהיו זכאים לקבל תוספת שכר בשיעור 15%. הלבורנטים במערכת החינוך ייהנו גם מתוספת של ארבעה ימי חופשה וחמישה ימי השתלמות לניצול בתקופת הקיץ.

קבוצת עובדים נוספת שתהנה מתוספת שכר שגבוהה מ-7.5% הם העובדים הפרא-רפואיים, בהם טכנאי לב-ריאה, דיאטנים, פיזיותרפיסטים ומרפאים בעיסוק, אשר יהיו זכאים לתוספת שכר ממוצעת בגובה 10%. גם עובדי מד"א יקבלו תוספת שכר של 10% ועובדי המעבדות והפרמדיקים יקבלו תוספת של 15%,  כאשר החישוב יהיה בהסטה לטובת העובדים החלשים יותר.

כמו כן, עובדי דור ב' ועובדים ברמות השכר התחיליות ברשויות המקומיות יהיו זכאים לקבל תוספת שכר מוגדלת, כך שכבר בפעימה הראשונה של התוספת (שתחול בחודש יולי) הם יקבלו תוספת של 2% נוספים, בנוסף לתוספת שיקבלו יתר עובדי המגזר הציבורי (ובסך הכול 9.5% לכל תקופת ההסכם).

לגבי העובדים הסוציאליים יינתן מענק על סך 2,000 שקל גם תוספת שכר של 10% לעו"ס בתחום הבריאות ו-9.5% לעו"ס ברשויות המקומיות. יצוין שההסכם כולל גם התחייבות להגיש תוך 60 יום בקשה לצו הרחבה שיחול על כ-6,000 עובדים סוציאליים המועסקים בעמותות ובחברות פרטיות המספקות שירותים למשרדי הממשלה ולרשויות המקומיות. צו ההרחבה ישווה את התנאים של העובדים הסוציאליים בגופים המתוקצבים לתנאי העובדים הסוציאליים בעמותות, לרבות תוספות שכר ומענקים.

גם עובדי הקבלן במגזר הציבורי נהנים מהסכם פורץ דרך שמבטיח לראשונה בהסכמי השכר בישראל החלה על עובדי קבלן מענק על סך 2,000 שקל. ההסכם שנחתם אתמול מטפל גם בסוגיית המשרות החלקיות, בניסיון לצמצם את התופעה. הוסכם כי עובדים העוסקים בקבלת קהל בלשכות רשות האוכלוסין יוכלו, במידה ויבחרו בכך, לעלות למשרה מלאה. עוד נקבע כי מפתח התקצוב לתקנים לא שלמים לעו"סים ברשויות מקומיות, יעוגל כלפי מעלה על מנת למנוע חלקיות משרות בתחום זה. כך למשל, רשות המקבלת תקצוב לפי 4.5 עו"סים תקבל מעתה תקצוב לפי 5 תקנים.