דגל שחור של הרס הדמוקרטיה

החלטות המושב ה-14 של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, 8.7.2011

 

"חוק החרם" (החוק "למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם"), העומד בפני אישור סופי, הוא ניסיון בוטה של הימין הישראלי להשתיק כל ביקורת על מדיניות הממשלה, ובעיקר – על ההתנחלויות בשטחים הכבושים. באמצעות איום בפסיקה של פיצויים גבוהים, אפילו ללא הוכחת נזק, מנסה הימין לסתום את פיהם של מתנגדי הכיבוש, הקוראים למשל, לחרם על מוצרי התנחלויות.

החוק הזה נוסף לשורה ארוכה של חוקים רומסי דמוקרטיה, גזעניים ומפלים, שיזמו מפלגות הימין וממשלת נתניהו, ואשר אישרה הכנסת בשנים האחרונות.

מק"י מוקיעה את "חוק החרם" כפגיעה חמורה ביותר בחופש הביטוי, בחופש הביקורת ובחופש המחאה, וקוראת לאחדות כוחות במערכה להגנת המרחב הדמוקרטי, לעצירת האיום הפאשיסטי ולסיום הכיבוש על כל עוולותיו.

למאבק ציבורי למען הכרה של עצרת האו"ם במדינה פלסטינית בגבולות 67'

ממשל אובאמה וממשלות באירופה מפעילים לחצים על הרשות הפלסטינית, ודורשים ממנה לסגת מפנייתה לעצרת האו"ם, שתתכנס בספטמבר הקרוב, להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. לחצים אלה משרתים את מדיניות המלחמה, ההתנחלויות והסיפוח של ממשלת נתניהו, שהיא אסון לישראלים ולפלסטינים כאחד.

הוועד המרכזי מתריע מפני האסון, אשר תמיט על ישראל ועמי האזור המלחמה הבאה, שמתכננת ממשלת נתניהו, בניסיון למנוע הסדר מדיני, הכרוך בנסיגה מכל השטחים הכבושים, ולחסום את ההחלטה הצפויה של עצרת האו"ם בנושא הפלסטיני.

הוועד המרכזי של מק"י שב ומדגיש, כי רק כינון מדינה פלסטינית עצמאית, שירושלים המזרחית היא בירתה, בצד ישראל, פינוי כל ההתנחלויות, פירוק גדר ההפרדה ופתרון של בעיית הפליטים על בסיס החלטות האו"ם – יובילו להסדר שלום צודק ויציב, שבו ערובה לביטחון העמים ולעתידם.

מק"י מברכת את תושבי בילעין ואת כל הנאבקים נגד גדר ההפרדה, על ההצלחה החשובה בהרחקת הגדר מחלק מאדמות בילעין.

הוועד המרכזי קורא לחברי המפלגה להתגייס למערכה הציבורית, שיזמה חד"ש, למען הכרה ישראלית במדינה פלסטינית בקווי ה-4 ביוני 1967. אנו שולחים ברכה לתנד"י ולכלל הנשים הישראליות, שיזמו מהלך פוליטי דומה בשיתוף פעולה עם הנשים הפלסטיניות בשטחים.

להפסיק את מרחץ הדמים בסוריה ולבסס משטר דמוקרטי

הוועד המרכזי של מק"י חוזר ומביע את עמדתו החד-משמעית בגנות ההרג, הדיכוי ורדיפת המוני העם בסוריה, אשר נאבקים למען החופש, הדמוקרטיה והצדק החברתי. הדרישות העממיות הן דרישות לגיטימיות וצודקות.

אנו דוחים בצורה נחרצת כל ניסיון של ארצות-הברית, ישראל ובעלי בריתן להתערב בסוריה בטענה, שהם לצד העם ונגד המשטר. ארה"ב ובעלי בריתה מעולם לא התערבו בשום מקום בעולם למען האינטרסים של העמים; הם מתערבים רק למען האינטרסים של התאגידים ולביסוס ההגמוניה האימפריאליסטית.

משטר שהורג בבני עמו, הנאבקים בדרכי שלום, אינו יכול להיות מתקדם ואינו יכול לטעון לשום לגיטימיות. עמדתנו ברורה: אנו לצד התנועה העממית, אשר נאבקת למען דמוקרטיה, צדק חברתי וחירויות האזרח, ואשר דוחה כל התערבות זרה בעניין הסורי ואת התלות באימפריאליזם, ונאבקת נגד הכיבוש הישראלי.

קולות שיצאו ממפגשי האופוזיציה הסורית, אשר התקיימו בתורכיה ובצרפת, וכן במהלך הביקור של שגריר ארה"ב בעיר חמה, ואשר הזמינו התערבות זרה, אינם מבטאים את האינטרס האמיתי של העם בסוריה ומנוגדות לרוח הדרישות הלגיטימיות של ההמונים. אנו מגנים את העמדות של חוגים שונים, גם במשטר וגם באופוזיציה, אשר דוחפים לפתור את השאלה העממית הסורית באמצעות הבנות עם ארה"ב ובעלות בריתה ותלות בהן.

אנו קוראים להפסיק לאלתר את מרחץ הדמים בסוריה ולבסס משטר דמוקרטי, החותר לצדק חברתי, והדבק בעצמאות סוריה ובאחדותה הלאומית והגיאוגרפית. אנו דוחים כל ניסיון לפלג את העם הערבי הסורי על רקע עדתי, דתי או אחר.

אנו רוחשים אמון רב לעם הערבי הסורי, אשר נושא מורשה מפוארת של התנגדות לקולוניאליזם ולכיבוש, ואשר ממלא תפקיד בולט בפיתוח התרבות המתקדמת והנאורות. אנו משוכנעים, כי העם הסורי לא יאפשר לסלף את רצונו ואת מאבקו, ולא יאפשר להפוך את ארצו לחממה של המערב.

אנו קוראים לכל מרכיבי החברה והעם בסוריה להגיע לדמוקרטיזציה מלאה ולהשיג הפסקה מיידית של שפיכות הדמים, המתבצעת בידי המשטר נגד מפגינים, הנאבקים בדרכי שלום למען זכויותיהם.

ההתפתחויות בסודן

דרום סודן הכריזה על עצמאות, ואנו מכבדים את רצון העם בסודן, גם בדרום וגם בצפון.

סודן היא מדינה חשובה באפריקה, שבתחומה מצויים מקורות הנילוס. יש לה אפשרויות גדולות לפתח חקלאות משגשגת (קרקע ומים), ופוטנציאל עצום של אוצרות טבע, במיוחד בחלק הדרומי. לכן לסודן יש מעמד אסטרטגי וכלכלי עצום.

המערב, ובמיוחד ארצות-הברית, לוטשים עיניהם לסודן. הם פעלו במשך שנים רבות לחלוקת סודן, תוך חרחור ריב ומדון על רקע אתני וגיאוגרפי, ותוך ניצול הפשעים של המשטר בחרטום והתכחשותו לדרישות הלגיטימיות של בני העם הסודני בדרום.

חלוקת סודן מומשה בעקבות משאל עם, שנערך בדרום, שתוצאותיו מקובלות גם על המשטר בחרטום. חלוקה זו לא הייתה צעד הכרחי במערכה לפתרון השאלה של הדרום. תרמו לה התערבות המערב והמדיניות הנפשעת והמתעלמת מרצון התושבים, שניהלה הממשלה בחרטום.

היוקר עולה, השכר נשחק

בחמש השנים האחרונות, השכר הריאלי הממוצע עלה בפחות מ-3%, בעוד שמחירי המזון עלו ב-25%, מחירי הפירות והירקות – ב-36%, ומחירי הדיור הוכפלו.

גל ההתייקרויות, השוחק את כוח הקנייה של משפחות העובדים והגימלאים, הוא פרי השילוב בין התנהגות קרטלית של החברות הגדולות לבין מדיניות ההפרטה ועידוד ההון של הממשלה.

מק"י קוראת להסתדרות להבטיח לעובדים פיצוי מיידי על עליות המחירים האחרונות באמצעות תשלום מיוחד של תוספת יוקר בגובה של 10% מהשכר.

סולידריות עם השובתים

מק"י סולידרית עם עובדי חיפה כימיקלים, השובתים כבר חודש שלישי למען הסכם קיבוצי לכל ושכר הוגן ונגד העסקת עובדים בתנאים ירודים; עם הרופאים, השובתים לשיפור תנאיי עבודתם ולהצלת הרפואה הציבורית; עם האחיות, הנוקטות עיצומים בשל המחסור בתקנים והפקרת חולים בבתי החולים; ועם כל הנאבקים נגד סגירת מפעלים, פיטורים, הפרטה של חברות ממשלתיות והעסקה באמצעות חברות כוח אדם.

די להריסת בתים!

שנה חלפה מאז החלו תושבי אל-עראקיב, ותושבים יהודים וערבים הניצבים לצידם, במערכה אמיצה ועקשנית להגנת הכפר מפני ההריסות החוזרות ונשנות של מגוריהם הדלים בידי שלוחי המדינה.

מק"י מוקיעה את הריסות הבתים בנגב, שהן ביטוי למדיניות ממשלתית גזענית אנטי-ערבית, המנסה לעקור רבבות ערבים-בדואים מאדמתם ומכפריהם. 

הוועידה ה-26 של מק"י – בדצמבר

הוועד המרכזי של מק"י החליט לערוך את הוועידה ה-26 של המפלגה בימים 10-8 בדצמבר 2011, והטיל על המוסדות הנוגעים בדבר ועל כל ארגוני המפלגה להתגייס להכנות לוועידה.