מאות אלפים הפגינו בקהיר; עובדים נשפטו לשנת מאסר בגלל שהפגינו

כלי תקשורת במצרים דיווחו הבוקר (שבת) כי אל כיכר א-תחריר הגיעו אתמול מאות אלפי מפגינים. המפלגות והכוחות הפוליטיים שלקחו חלק בהפגנה, אמרו כי עד כה לא הושגו מרבית דרישות המהפכה, בשל "היעדר ביטחון והעיכוב בעשיית הצדק".

 

הפגנת תמיכה בעובדים שנשלחו למאסר בגלל ששבתו שנערכה השבוע בקהיר (צילום: אל-מסרי אל-יום)

פרט לדרישה להעמיד את הבכירים המצרים לדין, דורשים המפגינים שורה ארוכה של דרישות. בין היתר הם דורשים פיצויים עבור משפחות ההרוגים והפצועים באירועי ההפגנות נגד משטרו של הנשיא המודח, חלוקה אחרת של התקציב, תמיכה בדרישתם של עובדים בהקמת איגודים מקצועיים עצמאיים ופיזורו של איחוד האיגודים המקצועיים הרשמי המזוהה עם המשטר הקודם ועוד.

המפלגה הקומוניסטית המצרית, שפעיליה השתתפו בהפגנה, דורשת לפטר לאלתר את שר הפנים הנוכחי, הגנרל מנסור אל-עיסאווי, ולמנות שר אחר תחתיו, שלא מתוך שורות המשטרה, בשל "אי האמון של העם במשטרה".

עוד ביקר בכיכר א-תחריר מזכ"ל הליגה הערבית היוצא והמועמד במרוץ לנשיאות, עמרו מוסא. בעת שביקר בכיכר הוא הביע הזדהות עם דרישות המפגינים והבטיח להם לפעול כדי לממש את דרישותיהם למען מצרים ועמה. הוא הדגיש כי "דמם של החללים לא נשפך לשווא". הוא הגיע לכיכר כדי להזדהות עם המפגינים ואף התפלל עימם בתפילת הצהריים שהתקיימה בכיכר. עוד דרשו המפגינים לשחרר חמישה עובדים שנשלחו השבוע למאסר של שנה בגלל השתתפות בשביתה. העובדים, חברים בוועד בחברת הנפט "פטרוג'ט", נשפטו על ידי בית דין צבאי על יסוד החוק החדש האוסר על קיום שביתות והפגנות עובדים. העובדים "הואשמו" שהפגינו בפתח משרד האנרגיה, יחד עם כ-200 מחבריהם, בעת שבמדינה "הושלט משטר חירום".

סרטון על ההפגנות בקהיר אתמול – בהפקת "אל-מסרי אל-יום" (1.07 ד', בערבית)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PSix9o6z3hk

 

סרטון על השביתה הנמשכת בתעלת סואץ (1:43 ד', בערבית עם תרגום לאנגלית):

http://www.youtube.com/watch?v=SOzk-DQR4h0&feature=player_embedded