צה"ל הדיח חייל מילואים שהכה פעיל שלום בדרום הר חברון שבשטחים הכבושים

צה"ל הדיח חייל מילואים שהכה בשנה שעברה פעיל שלום מארגון תעאיוש בדרום הר חברון שבשטחים הפלסטינים הכבושים. הפרקליטות הצבאית כתבה לעו"ד איתי מק, המייצג את הפעיל שהותקף גיא בוטביה, כי החייל אלון שגב "פעל בצורה פסולה" וכי הוא לא יזומן לשירות מילואים בעתיד. עם זאת, לא ייפתחו נגדו הליכים משפטיים.

2019-04-29_203143

החייל המכה אלון שגב (צילום: תעאיוש)

שגב תקף את בוטביה באוגוסט אשתקד כשליווה פלסטינים למסיק במטעיהם סמוך להתנחלות פני חבר, יחד עם פעילי שמאל נוספים. בוטביה צילם את החייל המכה בעת שאמר "יש את מצעד האנרכיסטים נגד גדרות, יש את מצעד הכונפות, יש את מצעד הבוגדים – מי אתם?".

בוטביה מסר ל"הארץ" בעקבות הדחתו של שגב כי "החלטת הצבא להפריש את שגב משמחת ומאשרת את אמיתות התלונה שלנו כי המצלמות הן ההגנה הכי טובה עלינו. פעילי זכויות אדם כמוני שנמצאים בשטח רואים על בסיס יומיומי שאלון שגב מייצג למעשה דעות של רבים מהחיילים והקצינים, לכן לא מפתיע שהפרקליטות הצבאית מפחדת מהפוסטים בפייסבוק של הראפר הצל, והחליטה לא למצות את ההליך הפלילי נגד שגב".

יצוין שמחר, שלישי, בשעה 10:30 בפני השופטת ליאת בנמלך, בבית המפשט השלום בירושלים, תברר תביעה הקשורה אף היא בפעילי תעאיוש. ביום שבת, ה-19 באפריל 2014, בשעה שבע וחצי בבוקר, כשנסעו בירושלים בדרכם לפעילות בדרום הר חברון, נתקלו עזרא נאווי וגיא בוטביה, במארב של המשטרה.

מרגע שיצאו השוטרים מן הניידת החלה מסכת ממושכת של טפילת האשמות: טבק שהפך לסם, שלילת רישיון שלא הייתה, שאלות פוליטיות ותחקור על הקשר שלהם עם עו"ד לאה צמל, והכנת דו"חות כוזבים ע"י השוטר. אחרי שעות ארוכות של מעצר, שניהם שוחררו, והתיק שנתפר נגדם נסגר "מחוסר אשמה". בתביעה שהגישו באמצעות עו"ד מק הם דורשים מהמשטרה פיצוי בסך מאה אלף שקל.