עתירה תקדימית של שלום עכשיו נגד הקצאת הקרקע בא-נחלה להרחבת ההתנחלות אפרת

תנועת שלום עכשיו, יחד עם עשרות בעלי קרקע פלסטינים, עתרו בשבוע שעבר לבית המשפט העליון נגד הקצאות כ-1,200 דונם באדמות אנחלה במרחב בית לחם בשטחים הפלסטינים הכבושים, לצורך הרחבת ההתנחלות אפרת. שלטונות הכיבוש מעוניינים להכפיל את ההתנחלות אפרת תוך פגיעה בשטח היחיד שנותר באזור בית לחם שיכול לאפשר פיתוח פלסטיני בר קיימא. בנוסף, במידה והתכנית תמומש הדבר יפגע אנושות בסיכוי להגעה להסכם המבוסס על פתרון שתי המדינות וייצור חיץ בין בית לחם לדרום הגדה שימנע רצף טריטוריאלי למדינה הפלסטינית עתידית. העתירה הוגשה לאחר שלפני כשבועיים, דחה הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש פנייה של שלום עכשיו יחד עם עשרות בעלי קרקע פלסטיניים מהאזור לממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש בדרישה שהקרקע תוקצה להם ולא להתנחלות אפרת.

משלום עכשיו נמסר כי "זו הפעם הראשונה בה שאלת הקצאת הקרקעות בשטחים מובא למבחן בית המשפט". במשך כחמישים שנה הקצתה ישראל את כל הקרקעות הציבוריות לצרכי התנחלות בלבד, וכמעט אף לא דונם לטובת הציבור הפלסטיני בגדה המערבית (שמהווה היום למעלה מ-86% מתושביה). מדיניות מפלה זו היא אחת מאבני הבניין המרכזיות של שלטון ההפרדה והאפליה שמפעילה ישראל בשטחים והיא מהווה הפרה בוטה של הדין הבינלאומי ושל עקרונות בסיסיים של הוגנות ושוויון.

משלום עכשיו נמסר ש"ההחלטה להקצות את אדמות אנחלה לצורך הרחבת ההתנחלות אפרת הינה בלתי חוקית, בלתי מוסרית ובלתי מדתית בצורה הזועקת לשמיים. מימוש התכנית הזאת יפגע באופן קשה לא רק בבעלי הקרקע הפלסטינים וביכולת הפיתוח של מרחב בית לחם אלא גם ביכולת להגיע להסכם שלום עתידי וברצף טריטוריאלי עבור מדינה פלסטינית עתידית. החלטה זו צריכה לעבור מן העולם ואת הקרקע צריך להקצות לצורך התפתחות פלסטינית באזור".

עוד בנושא:

https://peacenow.org.il/petition-against-allocation-of-a-nachla-land-to-efrat-settlement