למשרד הבריאות אין נתונים לגבי נשים הסובלות מדיכאון לאחר לידה

"משרד הבריאות שולח נציגה לא רלוונטית שאין לה נתונים, והוועדה מנהלת דיון שנוגע לכל כך הרבה נשים תוך גישוש באפלה". כך אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) בדיון שנערך השבוע בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי על מניעת דיכאון שלאחר לידה וטיפולו.

2017-02-10_143551

נציגת קופת חולים מכבי, רחל פיש, אמרה בדיון: "אנחנו מחפשים גורמי תמיכה לאישה ודואגים לרצף טיפולי. יש נשים שמאתרים אצלן סממנים בתקופת ההיריון ומלווים אותן ללידה. השירות של 'אם לאם' מצוין ובקופה משתמשים בו. יש לנו מערך אחיות ועובדים סוציאליים שנותנים מענה ראשוני. האחות מאתרת ומפנה לעו"ס. אם מאתרים סיכון גבוה להתאבדות מערבים פסיכיאטר. קרוב ל-90% מהנשים בהריון עוברות תשאול אצלנו". לדברי עו"ד לירון אלמוג, המשרד לשוויון חברתי: "המשרד הוציא קול קורא ליום עיון בנושא. 180 רשויות נרשמו. יש ביחידת ותיקים אצלנו 'יחידות סגולה' – מתנדבים שעוזרים לקשישים לדעת מה זכויותיהם. בכוונתנו ליזום יחידות סגולה כאלה גם לנשים לאחר לידה, שתסייענה לנשים לדעת מה זכויותיהן ותעלינה את מודעות בני הזוג, על מנת שידעו לזהות, ולא יחשבו שמדובר בעייפות".

יו"ר הוועדה, ח"כ תומאסלימאן, הודיעה כי "הוועדה פונה למשרד הבריאות ודורשת דיווח מלא על התוכניות הקיימות בתחום כולל פירוט תקציבי מלא על תקציבי מחקר, סטטיסטיקה ותוכניות. כן דורשת הוועדה לדעת מהן ההוראות לגבי טיפול מואץ בנשים המאותרות בסיכון לדיכאון".