ח"כ חנין במליאה: מדוע רוצים לגרש תושבים פלסטינים בצפון הבקעה? ביקור סולידריות בשבת

מהומה פרצה אתמול (רביעי) במליאת הכנסת במהלך נאומו של סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי) שהשיב על שאילתא במהלכה ביקש ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) את רשות הדיבור ושאל, "אדוני סגן השר, בצפון בקעת הירדן עומד להתרחש עוול מאוד גדול. יש שם שני כפרים פלסטיניים קטנים, אום ג'מאל ועין אלחילווה, והמשפחות בכפרים האלה קיבלו בימים האחרונים צו שאומר שעד יום ראשון יהרסו להם את מבני המגורים…. המשפחות האלה חיות באזור דורות". "אני מבין את הצד הפוליטי, אדוני סגן השר. טרנספר לפלסטינים בבקעת הירדן, זה צעד בכיוון של סיפוח האזור הזה, וזה צעד שימנע הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. זו המטרה, והיא לגמרי ברורה…", הדגיש חנין.

2017-11-16_191135

במענה לח"כ חנין אמר סגן השר בן דהן לחנין כי אין לו מושג על מה הוא מדבר. בעקבות התשובה התערב ויכוח כאשר חבר הכנסת הטרי מסיעת מרצ, מוסי רז, וקרא לסגן השר שקרן.

הבוקר נמסר כי פעילי שלום מתכוונים להגיע לאום ג'מאל ועין אלחילווה בצפון בקעת הירדן, בעקבות הוצאת צו פינוי מידי לכל 300 התושבים, בשבת הקרובה, 18 בנובמבר. ביום חמישי שעבר הונח מתחת לאבן בצד הדרך לכפרים צו בחתימת האלוף רוני נומה מפקד כוחות הצבא בגדה המערבית המורה לכל התושבים המתגוררים על שטח שהוכרז כ"שטח מתוחם" כ-540 דונם; לפנות את מקומות מושבם על מטלטליהם, בעלי החיים והמבנים תוך 8 ימים. הצו נחתם ב-1.11 כלומר המגרשים יכולים להגיע בכל רגע.

"תושבי אום ג'מאל ועין אלחילווה יושבים על אדמות פרטיות חכורות עוד לפני 1967. אין שום עילה ביטחונית לגירושם זולת הכוונה לטהר אותם ממקום מושבם על רקע אתני. עם חלילה יגורשו 300 בני אדם ו-5,000 ראשי צאן בקר וגמלים ויופקרו ללא קורת גג, ללא מזון ומים, בחום היום ובקור הלילה ולגשמים הצפויים בקרוב, מי ימחה את החרפה הזו. אי אפשר להשלים עם מעשה כה אכזרי וכה בלתי מוסרי המנוגד לכל האמנות הבינלאומיות המגדירות את זכויות העמים הנכבשים ואת חובות הכובשים לנכבשים", נמסר.

הסעות:

תל אביבגן לוינסקי, בשעה 09:15

רכבת ארלוזורוב, חניון סיקסט, בשעה 09:30.

צומת הכפר הירוק: בירידה של כביש 5 מזרחה בשעה 09:45.

צומת ירקון: בעליה לכביש 5 מזרחה בשעה 10:00.

ירושלים: חניון גן הפעמון בשעה 09:45.

הרשמה: טל' 050-5733276