ללא התקדמות במו"מ המורים בתיכונים ישובו לשבות ביום ג' הקרוב

ארגון המורים מסר היום (חמישי) כי ישבית את הלימודים מיום שלישי הקרוב במידה ולא תושג התקדמות במשא ומתן בנושא שכר המורים. "הצעת משרד האוצר מסתירה בתוכה 'עיזים' הפוגעות בעובדי ההוראה ובמערכת החינוך ולא נאפשר לזה לקרות. ניסיון האוצר לגרום לכך שהמורים יממנו את שיפור מערכת החינוך ותפקוד בתי הספר, על ידי חלק משכרם, לא ייתכן", אמר יושב ראש ארגון המורים רן ארז. ישיבה נוספת במשא ומתן תתקיים ביום שני.

2017-11-16_191151

למרות ההסכמה על גובה תוספות השכר למורים, חילוקי הדעות כרגע נוגעים לתקופה שבה תוספת השכר תיפרס. משרד האוצר מעוניין לחדש את ההסכם ל-4 שנים, במהלכם המורים יקבלו את תוספת השכר באופן הדרגתי. זאת, לאחר שארז דרש בתחילה כי ההסכם יהיה בתוקף למשך שנתיים. לבסוף, ארז הסכים לפריסה ארוכה יותר אך הוא דורש כי המורים יקבלו את כל תוספת השכר, או את רובה באופן מיידי ולא בפריסה ארוכת טווח.

בנוסף, בין הצדדים יש חילוקי דעות על דרישות נוספת של ארז להקצאת שעות שיהיו מיועדות לשימוש התיכונים ויוקצו לבעלי תפקידים שונים כמו לצורך ייעוץ לתלמידים, טיפול בבעיות משמעת, וריכוז תחומים כמו לקויות למידה, בגרויות וטיולים. הארגון לא מבקש תוספת לשכר המורים המרכזים את התפקידים האלה בתיכונים, מכיוון שהיא משולמת כבר היום בתיכונים על ידי שימוש בשעות הוראה. לכן הארגון מבקש להסדיר את עבודתם על ידי הקצאת תוספת תקציב לתיכונים. עם זאת, האוצר אינו מוכן לפרוץ את מסגרת התקציב שהקצה למו"מ ודורש מארגון המורים לוותר על חלק מתוספות השכר שסוכמו כדי לממן את הדרישה הזאת. בארגון הטיחו ביקורת באוצר וטענו כי חישוב מסגרת התקציב שביצעו לא היתה מדויקת וכי בפועל עלות תוספת השכר למורים נמוכה יותר מזו שהציגו באוצר.