בבית ברל הפגינו למען הסגל הזוטר; סולידריות עם השובתים במכללת ת"א-יפו

הסטודנטים במכללה הפגינו אתמול (חמישי) בסולידריות השביתה של הסגל הזוטר. זאת, לאחר שכשלו ניסיונותיהם של חברי כנסת לתווך בין הנהלת המכללה לנציגי הסגל הזוטר. המחאה נערכה בצהריים והסטודנטים הפגינו תוך שהם קוראים להנהלת המכללה לתמוך בדרישות מרצי הסגל הזוטר מול משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב. בהזמנות להפגנה נכתב: "אחרי ארבעה שבועות של שביתה, אומרים להנהלת המכללה 'די'. הגיע הזמן שההנהלה תעמוד לצד המרצים שלנו במאבק".

השביתה בבית ברל ושל הסגל הבכיר במכללה האקדמית ת"איפו נפתחו לפני ארבעה שבועות נפתחה, במחאה על תנאי העסקתם. חברי הסגל הזוטר בבית ברל הגיעו באחרונה להסכם על שיפור תנאי עבודתם, אך בוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) ובמשרד האוצר מסרבים לאשרו בטענה שהוא חורג מתוספות השכר שהוחלט עליה בגופי ההשכלה הגבוהה. חברי הסגל הזוטר במכללה מועסקים בחוזי העסקה קצרי טווח למשך כשבעה חודשים בכל שנה, כשרובם מפוטרים לאחר מכן ומועסקים מחדש. בנוסף, חברי הסגל הזוטר טוענים כי שכרם לשעת הוראה נמוך בכ-50% מהמקובל בשאר המכללות הציבוריות.

בשנתיים האחרונות קיימו חברי הסגל מו"מ עם הנהלת המכללה לשיפור תנאי העסקתם, ובסופו, כאמור, הוסכם על תוספת של שבין 20% ל-50% לשכרם, אך התוספת לא אושרה על ידי ות"ת ומשרד האוצר, ולכן הנהלת המכללה ביקשה להגיע לפשרה על גובה תוספת השכר.

2017-11-17_203758

הפגנת הסגל הבכיר במכללת ת"איפו, השבוע, בה השתתפו אנשי הסגל המינהלי (צילום: ארגון הסגל הבכיר)

במכללת ת"איפו, שאינה מוכנה להתפשר מול המרצים השובים, בוחרת ההנהלה להשתלח בסגל המינהלי. "במקום שההנהלה תנצל את משאביה לסיום סכסוכי העבודה הקיימים במכללה, בוחרים העומדים בראשה להעמיק את הקרע ואין כמו לתפוס שעיר לעזאזל. לאחר הפגנה מוצלחת ומוצדקת של הסגל האקדמי הבכיר ביום שני השבוע, קבלו עובדי הסגל המינהלי, שבחרו להביע תמיכה כנה בעמיתיהם למקום העבודה, מכתבים מאיימים בטענה של 'נטישת העבודה' לטובת השתתפות בהפגנה", נמסר מוועד הסגל הבכיר.

יצוין שגם הסגל המינהלי נמצא כעת בעיצומו של מו"מ לאחר הכרזת סכסוך עבודה בחודש יולי שבמהלכו נערכה שביתה בת שישה ימים, כשהנושא המרכזי שעומד על הפרק הינו שכרם הנמוך של העובדים.

יצוין שפרופ' אלי וייץ (אוניברסיטת תלאביב) שגיר מכתב סולידריות עם השובתים בשם המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי. כמכתב קוראים ארגוני הסגל באוניברסיטאות למל"ג, ות"ת ולהנהלת המכללה לפתוח לאלתר במו"מ עם ועד הסגל הבכיר במכללה.