חיילים מתנכלים ללא הפסקה לתושביו הפלסטינים של כפר קדום

חייל צה"ל צולם בשבת מנקב צמיגי מכונית של פלסטיני, וחיילים תועדו משליכים רימוני גז אל בית בכפר קדום הסמוך לשכם בשטחים הפלסטינים הכבושים. תיעוד המקרים הופץ אמש (ראשון) על ידי ארגון בצלם. הסרטונים צולמו בזמן שהחיילים היו בכפר בזמן ההפגנה השבועית שנערכת בו נגד הכיבוש הישראלי בגדה המערבית.

בתיעוד שפרסם ארגון "בצלם" מתוך צילומי אבטחה, נראה חייל מנקב צמיגי מכונית חונה בכפר. בתיעוד נוסף, נראה חייל משליך רימון גז לתוך ביתו של מוראד אשתיווי, ממנהיגי המחאה בכפר. הוא אסף שני רימוני גז שהושלכו למרפסת ביתו אחד מהם כשאשתו וילדיו היו במרפסת. הם נזקקו לטיפול רפואי מפני שהגז חדר לביתם. לדבריו, הרימונים הושלכו אל מרפסת ביתו אף שההפגנה לא נערכה בסביבה.

חייל משליך רימון גז לעבר ביתו של מוראד אשתיווי בכפר קדום (צילום מתוך סרטון של בצלם)

יצוין שבשבועות האחרונים חיילים יורים שוב ושוב במכלי מים על גגות בתי הכפר קדום, ומנקבים אותם. הירי נעשה במהלך ההפגנות השבועיות שמקיימים תושבי הכפר מאז שנת 2011 נגד סגירת היציאה המזרחית ממנו, שהדרך היוצאת ממנה ומובילה לשכם עוברת בהרחבה של התנחלות קדומים. מבצלם נמסר: "כתוצאה ממדיניותה של ישראל, תושבי הגדה סובלים ממצוקת מים קשה ומאיסדירות באספקתם. על מנת להקל על מצוקה זו, תושבים מציבים על גג ביתם מכלי מים, בנפח של 500 או 1,000 ליטרים, כדי לאגור מים בשעות האספקה, בהם יוכלו להשתמש בשעות שבהן אין להם מים בצנרת". מדי שבוע ההפגנות מדוכאות בכוח על ידי הצבא, אף שהן מעולם לא התקרבו לכביש הראשי או לבתי ההתנחלות היושבים על אדמת הכפר.

עוד בנושא:

https://www.btselem.org/hebrew/firearms/20200527_soldiers_shoot_holes_in_water_tanks_at_kafr_qadum