הוועד המרכזי של מק"י: להפיל את ממשלת הימין הקיצוני

הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק״י), התכנס בחיפה ביום ו׳ (17.3). להלן מובאות החלטותיו המרכזיות:

2017-03-29_184135

הרפתקה ישראלית מסוכנת בסוריה

הוועד מרכזי מגנה את המתקפה הישראלית על סוריה ומציין כי עיתוי ההפצצות הנפשעות על ידי ארגוני טרור בשבוע שקדם למתקפה הישראלית מצביע על עומק שיתוף הפעולה בין ישראל לארגוני הטרור בסוריה.

המתקפה בסוריה משרתת את ארגוני הטרור שמנסים למנוע השגת פתרון מדיני בסוריה, ומנסה לחלק את הקלפים הפוליטיים מחדש במטרה לדחות את הנסיגה המלאה של כוחות הטרור ושותפיהם הישראלים בסוריה. המתקפה הנפשעת מבטאת את אכזבת ההנהגה הישראלית בהימורה על פירוק סוריה והעם הסורי.

תוקפנות ישראלית זו חושפת את האכזבה הישראלית מהציפיות שלה לביטול הסוגיה הפלסטינית והדרתה, וצפייתה שהעולם יכיר בסיפוח הגולן לישראל סופית.

הוועד המרכזי הזהיר שמתקפה זו עלולה לגרור תוקפנות ישראלית מחודשת נגד ההתנגדות הלבנונית (חיזבאללה) ולהכשיל כל סיכוי ליציבות באזור. כמו כן, לא שולל הועד המרכזי את החלטותיו מהישיבה האחרונה, לפיהן פעולות הממשלה נובעות גם מרצונו של ראש הממשלה נתניהו להסיח את הדעת מהחקירות המתנהלות נגדו בפרשיות השחיתות שגם מאיימת לפרק את ממשלתו הנוכחית.

 

משבר שלטוני עמוק בממשלה

איומי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הם מהלכים שנועדו לקיים בחירות בזק שישמרו את מקומו בשלטון. אלו סימנים שמעידים על משבר עמוק בשלטון בישראל".

האינטרס של עמי האזור, ובמיוחד שני העמים כאן, הוא להיפטר מיד מממשלה זו. המאפיינים הקיצוניים והפשיסטים של קואליציית נתניהו מכשירים בפניו את הדרך לביצוע הפשעים הנתעבים ביותר, והרפתקאות מסוכנות – זאת על מנת לשמור על ממשלת ההתנחלויות ובעלי ההון. עוד מדגיש הועד המרכזי כי על סניפי המפלגה להתכונן למערכה להפלת הקואליציה בשלטון, ולהתנגד להזדנבות של האופוזיציה הציונית אחרי נתניהו והברית הימנית שלו שנמצאת במצוקה.

 

50 שנה לכיבוש: לקראת חזית אמיתית למען שלום

בנוגע לאתגרים העומדים בפני המפלגה בחודשים הקרובים, ישנו צורך להפוך את ציון השנה ה-50 לכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטינים מ-1967 כנקודת מפנה במאבק נגד הכיבוש, והתעוררות בפעולת כוחות השלום בישראל ובעולם. הועד המרכזי רואה בהחזרת הסוגיה הפלסטינית ללב סדר היום המדיני האתגר הגדול ביותר העומד בפנינו והינו צו השעה. אתגר זה מצריך בנייה של קואליציה ערבית יהודית על בסיס מסמכי המפלגה והחזית האחרונים.

באותו הקשר יש גם לתת את הדעת למעשי הדיכוי האחרונים בידי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית למפגינים בשטחים הכבושים כמחאה על התנהלות הרשות. הוועד המרכזי מדגיש כי הלגיטימציה של הרשות הפלסטינית נובעת מהעם הפלסטיני המתנגד לכיבוש. זוהי זכותו של העם הפלסטיני להביע את התנגדותו לכיבוש ולדיכוי. כל ניסיון מצד כל גורם לחנוק את חירות ההתארגנות העממית במחאתה והתקוממותה נגד הכיבוש משרתת את אויבי העם הפלסטיני – האימפריאליזם, הציונות והריאקציה הערבית.

 

ביום האדמה: להסלים את המערכה נגד הריסת הבתים

הוועד המרכזי מדגיש את הנחיצות כי אירועי יום האדמה השנה יבטאו את היאחזותה של האוכלוסייה הערבית בזכות שלה לאדמה ודיור. יש להחזיר את עוצמת המאבק למען זכות זו ולהתנגד נחרצות להסלמת מדיניות ההרס הממשלתית ולניסיונות לעגן בחקיקה את הצרת המרחב של הישובים הערבים דרך "חוק קמיניץ", שהמפלגה קראה להתנגד לו ברמה הציבורית והפרלמנטרית. הועד המרכזי שולח ברכות לחבר עבדאללה אבו-מערוף, חבר הלשכה הפוליטית וח"כ מטעם חד"ש ברשימה המשותפת, על תפקידו ביחד עם עמיתיו מהרשימה בהתנגדות להצעת חוק זו.

הוועד המרכזי קורא להתגייסות הפעילים להצלחת מכלול הפעילויות שהחליטה עליהן ועדת המעקב בעניין, בתהלוכות שיתקיימו בדיר חנא אום אלחיראן וקלנסווה.

 

לקראת ועידת חד״ש והתגייסות לבחירות להסתדרות

הוועד המרכזי קיבל החלטות ארגוניות הנדרשות להעלאת המוכנות בקרב המפלגה והקאדרים להצלחת הועידה ה-9 של החזית הדמוקרטית לשלום ושוויון (חד״ש) שתיערך בתחילת אפריל. הועד המרכזי מדגיש כי ישנו צורך לנצל את במת הועידה ה-9 להעצמת וחיזוק התפקוד של החזית ונוכחותה הציבורית בקרב האזרחים הערבים והיהודים, ולמען בניית שותפות אמיתית המתבססת על המצע הפוליטי, החברתי ומעמדי של חד״ש.

הוועד המרכזי קורא לפעילים להתגייס להצלחה של חד"ש בבחירות להסתדרות במאי השנה דרך התגייסות הרחבה ביותר לתמיכה ברשימת חד"ש להסתדרות המורים "רף", ולתמיכה בחד"ש הארצית והמחוזית בבחירות להסתדרות ולנעמ"ת.

 

החלטות הוועד המרכזי של מק"י מתפרסמות בגיליון השבוע של "זו הדרך"