בשירות ארה"ב: ראש הממשלה נתניהו משגר צוללת למפרץ הפרסי

הנה פרשת צוללות נוספת של בנימין נתניהו – וגם זו טרם נחקרה, אך עלולה להיות הרת אסון: מי נתן הוראה לשלוח צוללת ישראלית למפרץ הפרסי: ראש הממשלה? שר הביטחון בני "ברווז צולע" גנץ? או אולי ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מארק מילי, שביקר כאן לאחרונה ושוחח עם שניהם? אגב, הגנרל מילי שוחח עם נתניהו, עם גנץ ועם הרמטכ"ל אביב כוכבי כשהוא לבוש מדי קרב ולא בגדי ייצוג כמתחייב בפרוטוקול. נדמה היה שזה יותר סיור של המפקד בבסיסיו בקולוניה הרחוקה מאשר ביקור דיפלומטי.

בהקשר זה עולה "האיום האיראני" היקר כל כך ללבם של נתניהו ושל ידידו הטוב (לשעבר?) הנשיא היוצא דונלד טראמפ. בריאיון מיוחד לאתר הסעודי "אילאףצוטט דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, באומרו כי ישראל משקיפה על תנועותיה של איראן באזור, אבל לצה"ל אין שום ידיעות על כוונה או תוכנית של איראן לפתוח במתקפה. לפי ידיעה שפורסמה בסוף השבוע בתאגיד "כאן", "קיים חשש שאיראן מעבירה אמצעי לחימה מתקדמים לכוחות החות'ים באזור. האיום הופך את תימן למוקד שיגור של טילים בליסטיים לעבר ישראל". לפי אותה ידיעה הטילים עלולים גם להגיע לידיהן של מיליציות הפועלות בעיראק. הפרשן הצבאי של ערוץ 12, ניר דבורי, הוסיף שנתניהו סיפר לאחרונה לאמריקאים כי חל "שינוי בסיסי מדאיג מבחינתה של ישראל" וכי "איראן מבקשת עתה לפתח נשק מדויק והם רוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, והם כבר החלו להציב את הנשק בתימן, במטרה להגיע גם לישראל. כך, הצטרפה תימן למעגל האש".

אתר החדשות היהודי־צרפתי "ג'יי פורום" אף פרסם לאחרונה כי איחוד האמירויות וישראל מתכננות להקים בסיסי ריגול משותפים באי סוקוטרה, המרוחק 350 קילומטרים מחופי תימן. בסיסים אלה יאספו מידע על התנועה הימית במפרץ עדן, בקרן אפריקה ובמיצרי באב אל־מנדב. מעורבות מסוכנת זו, בגיבוי תירוצים קלושים, משרתת כמובן לא את ישראל, אלא את ארה"ב. ישראל נוהגת כקבלן משנה של צבא ארה"ב, וכמייצגת האינטרסים האסטרטגיים של המעצמה האימפריאליסטית הדועכת.

הרשימה תתפרסם בשער הגיליון השבוע של "זו הדרך"