אשה נרצחה בירוחם; ח"כ תומא-סלימאן: ההפקרות השלטונית שפכה את דמה

לטרישיה לני פוינטר תושבת ירוחם, בת 53 נרצחה הבוקר (שני). היא נמצאה מחוסרת הכרה בביתה, לאחר שעל פי החשד הותקפה באלימות בידי בן זוגה. לאחר ביצוע פעולות החייאה נאלצו חובשי מד"א לקבוע את מותה. מחקירה ראשונית עולה כי בעלה של הנרצחת הוא שחייג למשטרה ומסר כי חנק את רעייתו למוות.

צוות מד"א שהגיע לזירת הרצח, הבוקר, בירוחם (צילום: מד"א)

בן הזוג נעצר והועבר לחקירה בתחנת דימונה בחשד לרצח. פאראמדיק מד"א, יגאל אסייג, סיפר: "כשהגענו למקום, השוטרים הובילו אותנו לדירה, ראינו אשה כבת 53 מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק, התחלנו בפעולות החייאה ולאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותה".

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן "רצח האישה הראשון בשנת 2021 מגיע מהר ובזמן סגר, משבר כלכלי עמוק, מצוקה נפשית רווחת, והתפוררות של השירותים החברתיים. למרות העליה באלימות ב-20 המדינה מפקירה את הנשים ומסרבת לתקצב כראוי את התוכנית הלאומית למאבק באלימות. הדם על ידי הגבר הרוצח, אבל ההפקרות השלטונית מאפשרת את הרצח הבא". ראש המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה הוסיפה: "אנחנו המומים וכואבים עם המוות הנורא והמיותר שאירע הלילה. לצערנו קיבלנו תזכורת מצמררת לכך שאלימות כלפי נשים הינה מגפה שמסרבת להיעלם מהעולם. למגפה הזו אין חיסון, ורק באמצעות תכנית חירום לאומית נוכל למגר אותה".