בפעם השישית הרסו ביתה של משפחה פלסטינית בעיסאוויה

כוחות הכיבוש הרסו הבוקר (שני) את ביתה  של משפחת אבו ריאלה בעיסאוויה שבמזרח ירושלים. אב משפחה, חאתם אבו ריאלה, המרותק לכיסא גלגלים, מנסה כבר שנים להשיג היתר בניה לבית שלו בעיסאוויה. אמש נמסר לו שלא תהיה הריסה אבל הבוקר הרסו. זו הפעם השישית שהבית נהרס.

חאתם אבו ריאלה מעיסאוויה מצלם, הבוקר כיצד הורסים את ביתו בפעם השישית (צילום: חגית עופרן)

 

מאז תחילת 2021 הרשויות הכיבוש הישראליות הרסו, תפסו או אילצו בני אדם להרוס לפחות 227 מבנים בבעלות פלסטינית, בהם 93 מבנים במימון תורמים, הריסות ותפיסות שהביאו לעקירתם של 367 בני אדם, כ־200 מהם ילדים. נתון זה מייצג גידול של כמעט 185% במספר המבנים שנבחרו להריסה או לתפיסה, וגידול של כמעט 450% במספר המבנים במימון תורמים שנבחרו לכך, זאת לעומת התקופה המקבילה ב־2020. כך נמסר מהמשרד לעניינים המונטאריים של האו"ם בשטחים הפלסטינים הכבושים.

יצוין שבסיסמא "די לגירוש משפחות פלסטיניות במזרח ירושלים" פעילי שלום יפגינו מחר בשעה 9:00 מול בית המשפט המחוזי בירושלים, ברחוב סאלח א-דין 40. הפעילים מסרו "עמותות המתנחלים בתמיכת ממשלת הימין מנסות לגרש מאות משפחות פלסטיניות מירושלים, בואו לעמוד לצד המשפחות חמאד, דג'אני ודאהודי משייח' ג'ראח בערעור נגד ההחלטה לפנותן מבתיהן. נעמוד נגד ניסיונות הכיבוש להשליך משפחות לפליטות בפעם השנייה". עוד הדגישו ש"המאמצים לגרש משפחות פלסטיניות מבתיהן ממשיכים ואנחנו מגבירות את המאבק. בית המשפט מתנהג כאילו מדובר בסכסוך משפטי פרטי – בפסק דין של עמוד וחצי דחה בית המשפט את הערעורים של שש משפחות משייח' ג'ארח וכעת גורלן של משפחות נוספות יוכרע על ידי אותם השופטים. אל מולו, אנחנו מוחאות כנגד המדיניות המאפשרת גירוש פלסטינים משייח ג'ארח ועומדות בסולידריות עם המשפחות. בואו להתנגד לריקון השכונה מתושביה ולהקמת התנחלות ענק בלב ירושלים המזרחית שתחת כיבוש".

 

סרטון – הורסים את בית משפחת אבו ריאלה בעיסאוויה:

https://www.facebook.com/aviv.tatarsky/videos/10219748864535216

 

הפגנה, מחר, בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/269647321196064

 

עוד בנושא:

על פי נתונים האו"ם: מאז תחילת השנה כוחות הכיבוש הרסו 227 מבנים בבעלות פלסטינית

הפגנה מול בית המשפט: די לגירוש משפחות פלסטיניות במזרח ירושלים