שובתים במרכזי ההפצה של תנובה

החל מאמש (ראשון) נערכים שובתים במרכזי ההפצה של חברת תנובה, במסגרתם ייעדרו מחלקי אספקה ועובדים נוספים במחאה על תנאי ההעסקה בחברה – כך הודיע ועד עובדי תנובה. אמש החליט הוועד על שביתות אזהרה של 24 שעות במרכזי ההפצה של תנובה. מחלקים ועוזרים דור ב' קבועים לא יגיעו לעבודתם. מדובר ב-10 עובדים האחראים ל-4-5 קווי חלוקה בצפון שלא יגיעו כלל לעבודה. לפיכך ההערכה היא כי באותם קווים יחולו שיבושים באספקת כלל מוצריה של תנובה.

 

בוועד התייחסו אתמוך לפרסומים לפיהם עשויה תנובה לשפוך טונות של חלב גולמי בשל עיצומי העובדים, וביקשו להזכיר את פסק הדין שפרסם לאחרונה בית המשפט העליון בנוגע ל"פרשת הסיליקון" בחלב של החברה. לפי אותה פסיקה, תנובה נדרשה לשלם 38.5 מיליון שקל באמצעות הוזלת מחירים, הקמת קרן מחקרים ומלגות, כאשר גולת הכותרת הייתה – חלוקת חלב בחינם לנזקקים. "אם תנובה טרם השלימה את מחויבותה על-פי פסק הדין, אז ברור לכל כי אין כל הצדקה לשפוך חלב, שהרי עובדי הייצור לא שבתו ואינם שובתים", אמרו אתמול בוועד.

עוד מוסיפים בוועד כי "גם אם יתברר כי תנובה מילאה את חובה לציבור בעקבות שערוריית הסיליקון, ראוי שתתעשת – בוודאי ובוודאי לאור התנהלותה בעבר – תימנע מלשפוך את החלב ותחלק אותו לנזקקים גם בלי פסק הדין".

עו"ד בני כהן, המלווה את ועד העובדים, מוסיף כי "אין כל סיבה וכל הצדקה לשפוך את החלב. בהצהרותיה של הנהלת תנובה, נראה כי היא מעוניינת ביצירת ספקולציות ולא בחתירה אמיתית לחתימה על הסכם שכר חדש עם העובדים". לדבריו, צעדי המחאה של העובדים ננקטו מתוך תחושת אחריות למנוע נזק מהציבור. "מהלך של שפיכת חלב הוא מיותר, והוא רק מציג את דמותה האמיתית של תנובה 2012, להבדיל מתנובה של פעם. תנובה חייבת לציבור – והרבה", אמר.