מרכז אדוה: אין להסתפק בהכרה בהוצאות טיפול לצורכי מס

מפרסומים בימים האחרונים עולה כי בעקבות מחאות הנשים, ובייחוד לאחר "מצעדי העגלות" שנערכו ברחבי הארץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ צפויים להציע להכיר בהוצאות הטיפול בילדים עד גיל 5 לצורכי מס למשפחות מהמעמד הבינוני והנמוך. זאת כתגובה לדרישות שעלו מצד יוזמות מחאת העגלות בנוסף לדרישות נוספות כדוגמת חוק חינוך חינם מגיל שלושה חודשים והרחבת חופשת ההורות.

 

מצעד העגלות בשבוע שעבר בתל-אביב (צילום: אקטיבסטליס)

דוברת מרכז אדוה הגיבה ואמרה "הרעיון אמנם מבורך אבל ההבטחה ריקה מתוכן מעשי ואינה מחייבת את הממשלה בהוצאה גבוהה, שכן היא תיטיב רק עם נשים מעטות המשתכרות שכר גבוה. זאת מפני שרוב הנשים השכירות בישראל, כ-66%, כלל אינן מגיעות לסף המס האישי. זאת ועוד, שכרן של רוב האימהות המועסקות הוא מתחת לסף המס האישי, הן אינן מחייבות במס ולא נהנות כלל מנקודות הזיכוי בעבור ילדים שמגיעות להן. בשנת 2008 נהנו מזיכויי המס רק כשליש מכלל האימהות. מתוך אלה שנהנות מזיכוי המס רק כ-60% מהנשים מגיעות להכנסה המאפשרת להן ניצול של מלוא ההטבה".

לדבריה "חוק חינוך חינם מגיל 3 חודשים, דהיינו סבסוד אוניברסאלי של מעונות היום והמשפחתונים, ייטיב עם הרבה יותר אימהות ואף ייתר בחלקה את הדרישה להכרה בהוצאות טיפול".

 

לפרטים נוספים, האתר של מרכז אדוה: www.adva.org