תקדים: ההסתדרות תפעל לאכיפת זכויות עובדים גם אם אינה הארגון היציג; התארגנות בבית אקשטיין

בהמשך להחלטה התקדימית שניתנה לפני כחודשיים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה לפיה ההסתדרות תוכל לפעול לאכיפת זכויות עובדי שיווק רוסמן גם אם אינה יציגה בחברה, החליט בית הדין הארצי לעבודה לחזק את ההחלטה ולהרחיבהּ תוך שהוא קובע כי לא יוגש ערעור בנושא. בית הדין האזורי קבע כי ההסתדרות תוכל לפעול לאכיפת זכויות מאות עובדי שיווק רוסמן, אפילו אם היא אינה ארגון עובדים יציג, וזאת מכיוון שהיא חתומה על ההסכם הקיבוצי הענפי אשר הורחב בצו הרחבה החל על כל מקום עבודה בענף.

2016-07-18_204850

מההסתדרות נמסר הבוקר (שני) שגם עובדי "בית אקשטיין" – הארגון הגדול והמוביל בארץ בתחום השירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים – החלו להתארגן במסגרת הארגון.  "בית אקשטיין"  מספק שירותים לאנשים ממגוון אוכלוסיות כגון: לקויי למידה, לקויי הסתגלות, קשיים רגשיים, אנשים על הרצף האוטיסטי ובעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. הארגון הוקם בשנת 1987, ומעסיק כיום כ-1600 עובדים. בדף הפייסבוק שהקימה התארגנות העובדים נאמר: "הגיע הזמן שאנו, העובדים והעובדות שנותנים מכל הלב בעבודתנו בבית אקשטיין, נדאג יחד לשיפור תנאי ההעסקה שלנו . רק התאגדות יכולה ליצור רצף תעסוקתי והתמדה – מה שיטיב גם עם הדיירים, החניכים והתלמידים. הקמת וועד
עובדים היא צעד לגיטימי וזוהי זכותנו החוקית והדמוקרטית אשר מעוגנת היטב בחוקי מדינת ישראל. מטרתנו: ייצוג העובדים מול הנהלת החברה, תוך יצירת דיאלוג והסכמות הדדיות במו"מ להסכם קיבוצי בבית אקשטיין. הצטרפו אלינו, ויחד נדאג לשיפור משמעותי בתנאי העבודה שלנו".

דף הפייסבוק של התארגנות העובדים: https://www.facebook.com/Beitekstein.Union