תושבים ופעילי סביבה הפגינו נגד כריתת חורשת העמל ברמת השרון

קבוצת "משמר החורשה" שהוקמה על-ידי תושבי רמת השרון ופעילי סביבה כדי לסכל את תוכניתו של ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, לכרות את חורשת העמל, הפגינו אתמול (ראשון) מול בניין העירייה נגד כריתת חורשת העמל.

2016-07-18_204906

כ-200 מפגינים קראו לראש העירייה "רד מהעץ". המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב:"גרובר, רד מהעץ", "לא כורתים 150 עצים", "לא מוותרים על חורשת העמל", ו"ריאות ירוקות אסור לכרות". בין המפגינים היו גם ילדות וילדים רבים, שנשאו שלטים: "איפה נשחק?" ו"ריאות ירוקות הן חמצן".

במהלך ההפגנה תושב רמת השרון ואחד ממובילי המאבק, אלי יור, נכנס ללשכתו של ראש העיר גרובר, וביקש ממנו לצאת מבניין העירייה ולשוחח עם המפגינים. גרובר סירב לדיאלוג עם המפגינים ונשאר בלשכתו. מור גלבוע, יו"ר ארגון "מגמה ירוקה" – הארגון הסביבתי הגדול והפעיל בישראל – כי הארגון תומך במאבק ובהפגנה נגד כריתת החורשה.

 

חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה ברובע הדר (הרובע האורבני של מרכז רמת השרון) ואחת החורשות הגדולות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה. עיריית רמת השרון מתכננת להקים בית ספר קטן במקום החורשה שתיעקר, למרות שבאותו רובע כבר קיימים שלושה בתי ספר ולמרות שמחסור בבתי ספר קיים דווקא באזורים אחרים של רמת השרון, כמו מורשה והאזור הצפוני של העיר. הקמת בית ספר נוסף במרכז רמת השרון בהכרח תחמיר את עומסי התנועה הכבדים ברמת השרון ובסביבותיה.