תערוכה חדשה בגלריית בבית הגפן החיפאית: "משובש.ת משותפ.ת"

 

בבית הגפן בחיפה (רחוב הגפן 2) נפתחה באחרונה התערוכה ״משובש.ת משותפ.ת״. התערוכה נפתחה בצל עליית ממשלת הימין "מלא-מלא" לשלטון ובצל העלייה החדה במפלס הגזענות והאלימות. דווקא בזמנים אפלים אלה, מבקשת התערוכה להדגיש את החשיבות של יצירת מרחבים משותפים.

את התערוכה אצרה יעל מסר, וזו משלבת עבודות שיצרו שמונה אמניות יהודיות וערביות במהלך 2022. האמניות הן: טליה הופמן, רחמה חמזה, לי לוריאן, יארא מחאג'נה, נואל ערפאת, מעיין צדקה, ספא קדח וליאוני שיין. העבודות כוללות שימוש בווידאו, בטקסטיל, בחומרים ארכיוניים, בפרפורמנס, בספרות עממית, בסאונד ובציורי קיר.

התערוכה היא אירוע השיא של הפרויקט "מרחב משותף-משובש", לציון שלושים שנה לעמותה סיכוי-אופוק, בשיתוף גלריית בית הגפן. מארגני התערוכה מסרו: "הפרויקט נולד מתוך רצון לחקור ולבחון מחדש את המושג הרווח 'דו קיום' במציאות של אפליה והדרה. מטרה נוספת היא בחינה מחודשת של המתחים המבעבעים מתחת לפני השטח ביום-יום המקומי בין ערבים ליהודים".

לדבריהם: "האירועים הקשים שאירעו בחודש מאי 2021 המחישו את חשיבות הפרויקט ואת נחיצותו של מרחב המאפשר לאמניות לחקור את המהות של שותפות ושל חיים משותפים. בעבודותיהן, הן מראות כיצד מספקת פעולת האמנות זוויות ראייה חדשות למרחב המסוכסך והאלים שבו אנו חיות וחיים". התערוכה פתוחה עד 23 באפריל 2023.

עוד על גלריית בית הגפן