תיאטרון אל-מדיאן החיפאי עומד בפני פירוק על פי בקשה שהגישה המדינה

תיאטרון אל-מדיאן החיפאי עומד בפני פירוק, על כך מסר האתר "חי פה". השבוע פרסמה המפרקת, עו"ד מיכל גלבוע, בקשה להגיש הצעות לרכישת ציוד העמותה – סאונד ותאורה. מדינת ישראל הגישה בקשה לפירוק עמותת אל-מידאן בחיפה. הבקשה נשמעה בבית המשפט המחוזי בחיפה בדצמבר 2019.

תיאטרון אל-מידאן החיפאי (צילום: הטלוויזיה החברתית)

 

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה, רג'א זעאתרה, מסר כי העירייה חייבת לתמוך בתיאטרון רפרטוארי ערבי: "תיאטרון אל-מידאן פעל בחיפה משך יותר מ-20 שנה כתיאטרון רפרטוארי ערבי ראשון מסוגו בארץ וזכה לתמיכת משרד התרבות ועיריית חיפה. הוא היה חלק מהסצנה התרבותית בעיר והיווה מוקד משיכה לשחקנים ואמנים צעירים שלמדו באוניברסיטה ומצאו שם בית ליצירה אמנותית בתחום התיאטרון, המוסיקה והתרבות בכלל".

"אל-מידאן נפל קורבן לרדיפה פוליטית של השרה לשעבר מירי רגב, שנלחמה במוסדות התרבות ובחופש הביטוי והיצירה", הוסיף זעאתרה, "תיאטרון מעצם טבעו אמור לאתגר מוסכמות, לעורר דיון בנושאים חברתיים ופוליטיים ולא להתנהל לפי אג'נדה פוליטית של ממשלה כזו או שר אחר. לצערי מצאו שם ליקיים ניהוליים שהביאו בסופו של דבר לפירוקו. ההנהלה שהיתה שם באותן שנים לא הצליחה להתמודד ולגייס תמיכה ציבורית שתמנע את סגירתו של המוסד התרבותי הגדול והוותיק ביותר בחברה הערבית". לדבריו "התוצאה העגומה היא שמשנת 2019 התיאטרון אינו פועל והעירייה אינה תומכת בתיאטרון ערבי. יש תיאטראות אחרים שפועלים בעיר אבל הם בקושי שורדים. אין להם אולם משלהם לחזרות והצגות ואינם מקבלים תקציבים רציניים מהעירייה. זה החמיר עוד יותר בתקופת הקורונה".

לדברי זעאתרה "לקראת תקציב 2022, דרשנו מראש העיר להחזיר את התקציב לתיאטרון ערבי על סך כמיליון שקלים, כחלק מדרישות נוספים בתחום התרבות בסך 9 מיליון שקל לתרבות הערבית. הנוסחה ברורה: כל שקל שמושקע היום בתרבות, בספורט ובחינוך בחברה הערבית, חוסך בעתיד עשרות מונים ברווחה ובמיגור האלימות והפשיעה".

 

עוד בנושא:

דיונים על התקציב: חד"ש חיפה הציגה דרישות לראש העיר עינת קליש-רותם

ח'שבה של הבמאי בשאר מורקוס: תיאטרון חיפאי הזוכה בהצלחה רבה באירופה