האדם העובד: מרתון צילום ברחובות תל-אביב בשיתוף ההסתדרות

נפתחה ההרשמה למרתון הצילום השנתי של "פוטו איס-ראל" אשר יוזנק ב-19.11 מגן בית הוועד הפועל של ההסתדרות בתל אביב. אירוע הצילום הגדול בישראל, בו משתתפים אוהבי ואוהבות צילום – מקצועיים וחובבים כאחד – מוקדש השנה למעמד העובדים ונערך בשיתוף עם ההסתדרות.

המשתתפים במרתון, שאינו מירוץ אלא הליכה עצמאית ברחבי העיר, כל אחד באזורים שיבחר לצלם, יקבלו משימות צילום שיישלחו אליהם במסרונים לטלפון הנייד. הם יידרשו לבצע אותן תוך פרק זמן מוגבל של כחמש שעות. משימות הצילום יעסקו בעובדות ובעובדים.

    האירוע פתוח לצלמים וצלמות מקצועיים וחובבים בכל גיל, מתאים למשפחות ומאפשר להתחרות עם מצלמות מקצועיות, מצלמות חצי-מקצועיות או מצלמות בטלפון הנייד. ההשתתפות היא בתשלום ובהרשמה מראש. כל משתתף ומשתתפת זכאים לאסוף במעמד ההזנקה את ערכת מרתון הצילום, הכוללת את חולצת האירוע והפתעות נוספות. חברי הסתדרות זכאים להנחה בהרשמה.

בתום האירוע, ובאמצעות אתר המרתון, יוכלו המשתתפים להגיש את העבודות הנבחרות שצילמו במסגרת האתגרים על מנת להשתתף בתחרות נושאת פרסים. צוות שיפוט מקצועי ידרג את העבודות שעמדו באתגרים בצורה הטובה ביותר ויכריז על הזוכים בששת המקומות הראשונים.

מרתון הצילום הוא אירוע השיא של פסטיבל הצילום הבינלאומי זו השנה התשיעית ברציפות. אירועי מרתון דומים זוכים בהצלחה בינלאומית ומתקיימים בערים רבות בעולם, ובהן ברלין, אמסטרדם וקופנהגן. במרתונים האחרונים שנערכו בארץ, בהם מרתון לילי, מרתון מדברי והמרתון במרחב הביתי שנערך אשתקד תחת מגבלות הקורונה, השתתפו אלפי צלמים מקצועיים וחובבים.

העמותה שמאחורי המרתון מנהלת עשרות פרויקטים עם קרוב ל-100 מדריכים מתנדבים בקהילות שונות: ילדים על הספקטרום האוטיסטי, נשים בסיכון, נוער בסיכון, קהילות ערביות-בדואיות בנגב, קבוצות עובדים ועוד. בכל שנה עורכת העמותה תערוכת צילום גדולה שבה מציגים חברי הקהילות בצד צלמים מכל העולם.

המרתון שיוזנק החודש מגן ההסתדרות, הצמוד לבית ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב 93 בתל-אביב, ייתן למשתתפים הזדמנות לתעד את העובדות והעובדים בעיר, בהם: עובדי המסעדות ובתי המלון, עובדי התחבורה הציבורית ובעלי העסקים הקטנים, האמנים בתיאטראות, הסוחרים בשווקים ועוד.

גן ההסתדרות, שממנו יוזנק האירוע, נמצא במתחם היסטורי המיועד לשימור, אשר נפתח לפני כשנה לציבור הרחב. מאז פתיחתו הפך הגן למקום מפגש מרכזי בעיר בו מתקיימים אירועים קהילתיים, פעילויות תרבות וספורט ומפגשים קבועים של תנועות נוער.

יוסי אבו

 

ההרשמה המוקדמת היא באתר המרתון ועד ל-15 בנובמבר:

https://www.photoisrael.org/photoismarathon/