תושבי ראמיה: נארגן פעולות מחאה בעת פסטיבל המחולות שיתקיים בכרמיאל

תושבי שכונת ראמיה הערבית שבכרמיאל ותומכיהם ממשיכים להיאבק על עתיד בתיהם ובמשמרת המחאה ביום ששי האחרון, השתתפו כ-150 תושבי כרמיאל, ותושבי הישובים הערביים שליד כרמיאל. בין המפגינים: יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה.

 2014-05-14_211933

ח"כ מוחמד ברכה במשמרת מחאה של תושבי ראמיה, התקיימה ביום ששי האחרון בצומת הכניסה המערבית של כרמיאל, בדרישה לקבלת היתרי בניה להקמת שכונת ראמיה העצמאית, על אדמות הטאבו הפרטיות של תושבי ראמיה (צילום: קשת כרמיאל לצדק חברתי)

משטרת כרמיאל ניסתה בהתחלה להצר את רגלי המפגינים, אך השתכנעה שמדובר במשמרת מחאה אזרחית חוקית, הפועלת בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, והמטה הארצי של המשטרה. במשך שעתיים, ניסו המוחים להעביר לנהגים תושבי כרמיאל, את קריאתם הצמאה לדיאלוג הוגן ושוויוני ללא התנשאות – עם ראש עיריית כרמיאל, ועם רשות מקרקעי ישראל. נמסר ש"תושבי ראמיה מרגישים שעדי אלדר ראש עיריית כרמיאל, ובנצי ליברמן – ראש רשות מקרקעי ישראל, רוצים לעקרם מאדמתם, ולהבעיר את הגליל לסיבוב נוסף של שפיכות דמים בין שתי הקהילות. אלדר וליברמן, שני המנהיגים מדושני הפרסים והפרסום הללו, שמים את יהבם על אדישותם האכזרית של תושבי כרמיאל היהודים, כלפי שכניהם תושבי ראמיה. תושבי ראמיה רואים בצער, כי גופי הממסד, לא התייחסו לפסיקת ביהמ"ש המחוזי משנת 2009, שקבעה את אחריותו הראשית של מנהל מקרקעי ישראל, להפיכת הסכם 1995 לבלתי ניתן ליישום – בעודם מאמצים פסיקות חלקיות המתעלמות מבני הדור השני והשלישי שגדלו בראמיה, במהלך 19 השנים בהם לא בוצע ההסכם על ידי הרשויות". עוד נמסר כי התושבים שוקלים לקיים שורה של מחאות במהלך פסטיבל המחולות שיתקיים בכרמיאל בחודש יולי הקרוב.