כוחות משטרה הרסו אוהל מחאה שהוקם בנגב; בעיר רהט נהרסו בתים של תושבים

כוחות גדולים של משטרה הרסו אתמול (שני) את אוהל המחאה של משפחת אבו עסא מוואדי חליל בנגב, המוחה נגד הריסת שכונתם ללא חלופה ראויה למגורים. מהמועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים נמסר "האוהל קם שוב מיד, מה שממחיש כמה מיותר הבזבוז הנורא על ניידות פאר, עשרות שוטרים, סמיטריילר ושופלים. אך למדינה חשוב יותר ליישם מדיניות דווקאית ובריונית".

בני משפחת אבו עסא הקימו ביום ראשון אוהל מחאה בסמוך לשכונתם, נגד הכוונה להתחיל בהרס כל בתי השכונה – יותר מ-80 בתי מגורים, דירים ומבנים נוספים. בתחילת אפריל, למרות חודש הרמדאן, החלו להרוס את בתי השכונה. המהלך נפסק ועתיד להתחדש בימים הקרובים.

בני המשפחה הסכימו כבר לפני ארבע שנים להתפנות מהמקום, כדי לאפשר את המשך סלילת כביש 6 דרומה. לפי הסיכום עם בני המשפחה, הם היו אמורים לעבור לשכונת אל-מיטלה הנמצאת בתהליך פיתוח ממזרח לתל שבע. השכונה אושרה על ידי מוסדות התכנון בסוף 2020, במטרה לתת מענה למפונים מתוואי כביש 6. בפברואר 2021 אישרה ועדת גבולות דרום את העברת שטח השכונה מהמועצה האזורית בני שמעון לשטח המוניציפלי של תל שבע. אך משרד הפנים לא חתם על המהלך ולכן לא ניתן לבנות בשכונה החדשה.

לדברי ג'אבר אבו עסא, חתימת שרי הפנים על העברת אל-מיטלה מבני שמעון לתל שבע, מתעכבת בגלל לחץ רשות הבדואים, המתעקשת משום מה לכפות על תושבי ואדי חליל להסכים למעבר למקום אחר והסכם מסרבים לכך. התעקשות רשות הבדואים זכתה לאשרור האוטומטי הנהוג מבתי המשפט, בשני הליכים בשלום ובמחוזי, בהם ביקשו התושבים לעכב את צווי ההריסה.

לדברי אחמד אבו עסא הרשויות "לא מסתכלות, לא על ילדים ולא על מבוגרים, ולא על פתרון שייתן מענה. אנחנו לא זזים מכאן עד שנקבל את כל מה שמגיע לנו. לגישה של לכפות על אנשים לאן ללכת ואיפה לגור, ולסבך אותם בסכסוכי דמים, אנחנו לא מוכנים". לדבריו, "אנחנו מבקשים דו-שיח רציני כדי לפתור את הבעיה הכוללת של המשפחה".

במקביל להרס אוהל המחאה, נרשמה עוד הריסות בתים בנגב, הפעם בעיר רהט. "המשטרה לא מפספסת שום הזדמנות להרוס בחברה הערבית-בדואית", נמסר מפורום דו-קיום בנגב.  כוחות משטרה גדולים פעלו אתמול ברהט והרסו בתים במוקדים שונים בעיר. "כנראה שהמשטרה שמה לעצמה מטרה להגיע לעוד שיא בהריסות בשנה הנוכחית", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127809