שר החינוך הקישלוני פוגע במורים ובתלמידים; הגיעה העת לעמוד על זכויותיהם

שר החינוך יואב קיש שבר שיאי ציניות בהחלטתו לפני שבועיים לבטל את הענקת פרס ישראל לפעיל המחאה ויזם ההייטק איל וולדמן כפי שפרסם לראשונה העיתונאי בן כספית. כל אשמתו של וולדמן, שבתו ובן זוגה נרצחו בשבת 7 באוקטובר – התנגדותו לממשלת הימין. הענקת פרסי ישראל בוטלה בהוראת השר בכל הקטגוריות מלבד מקטגורית "תקומה", כי לדבריו "זה לא יאה להעניק פרסים בזמן מלחמה".

אך קיש לא רק פתח במערכה נגד הציבור. ארגון המורים עדכן השבוע את עובדי ההוראה כי ההסכם שהיה אמור להיחתם בין המורים לאוצר בדצמבר שנה שעברה לא נחתם וכי המו"מ אחריו לא התקדם עקב סירובו של ארגון המורים להכריח את המורים לעבוד בחופשת החנוכה ללא שכר ולוותר על ימי חופשה.

"אנשי האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי לא מעריכים כלל את תרומתם של המורים בחינוך העל-יסודי, ואין זה המקום לפרט בעניין זה. הם לא מבינים שזו לא הדרך, לא זו ההתנהגות שתקרב את מורים למערכת החינוך ותמלא את השורות במורים חדשים", נאמר בהודעה שנמסרה. לא זאת בלבד, ששר החינוך ובכירי האוצר דורשים כעת ממורי החינוך העל-יסודי "לספוג" את דחיית בגרויות החורף ובגרויות הקיץ ולעבוד ללא שכר בחודשי הקיץ.

"החלטת כבוד השר הכניסה את המורים והתלמידים 'למיטת סדום' – גם לעבוד בחינם וגם לא לאפשר הכנה נאותה לתלמידים שנבחנים בסמסטר השני. גם לגבי הסמסטר השני נמצא 'פתרון' חלקי, שמורים יכולים ימשיכו לעבוד בחינם גם בחודשים יוני ויולי – כי גם בחינות הקיץ ידחו!", כתב השבוע יו"ר ארגון המורים רן ארז במכתבו לקיש וליו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס.

המסקנה ברורה, שר החינוך הקישלוני, רומס את מתנגדי השלטון ברגל גסה, מחזק את מערכות החינוך הדתיות (גם המופרטות!) על חשבון מערכת החינוך הממלכתית המלמדת לימודי ליבה והמורים הנלחמים בעור שיניהם על קיום החינוך הממלכתי נדרשים להסכים לפגיעה אחר פגיעה. טוב עשו המורים שלא הסכימו ולא יסכימו לכך, המאבק להפלת ממשלת הימין הקיצוני הוא גם המאבק להצלת מערכת החינוך הממלכתית. הניסיונות של שרי האוצר והחינוך להעביר את העול הכלכלי של המלחמה על גבם של עובדי ההוראה שנרתמו מן הרגע הראשון עבור תלמידיהם הוא מגונה ונידון לכישלון מראש. על המורים לעמוד על המשמר להגנת זכויותיהם.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123632