הקומוניסטים האיראנים יחד עם כוחות האופוזיציה קוראים להחרים את הבחירות לפרלמנט

הקומוניסטים יחד עם כוחות האופוזיציה האחרים קוראים להחרים את בחירות לפרלמנט באיראן הנערכות היום (שישי) בהן צפויים השמרנים הקיצוניים לחזק את כוחם. זאת, לאחר שכמחצית מהאזרחים שהגישו את מועמדותם נפסלו על ידי משרד הפנים של המשטר.  יצוין שהבחירות למג'לס אל-שורא, הן הראשונות ברפובליקה האסלאמית מאז מחאות החיג'אב ההמוניות שזעזעו את איראן ב-2022 ו-2023. המשטר דיכא אותן באלימות רבה, אך התסכול ממנו רק הלך וגבר ומאז, וצופים שמילונים רבים לא יפקדו היום את קלפיות כאות מחאה.

בגלל החשש מחרם המוני, קרא המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הגדיר את ההצבעה "מצווה דתית". "הצביעו בשעות המוקדמות", הפציר הבוקר חמינאי באזרחים, אחרי שהיה האדם הראשון שהצביע. אך הסקרים מראים כי קרוב ל-60 אחוז מהאזרחים אינם מתכוונים להצביע. "צריך לבוא לקלפיות לשם שמיים, ובתמיכה במולדת, באסלאם ובמנהיג הגדול", הפציר מנהיג משמרות המהפכה חוסיין סלאמי.

לדברי המפלגת "תודא" הקומוניסטית, מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, התיאוקרטיה באיראן ביססה את הלגיטימיות שלה בין השאר על אחוז הצבעה בבחירות. אך חוסר שביעות בעקבות הפערים החברתיים הגדולים, האבטלה הגואה, שנים של מחאות המוניות שהרעידו את המדינה ותמיכת איראן ברוסיה במלחמתה באוקראינה, גרמו לאנשים רבים להחליט שהם לא יצביעו בבחירות האלה. במנשר שפרסמו הקומוניסטים הם קראו להפיל את המשטר כדי להקים מדינה דמוקרטית עם צדק חברתי.

התרגום לאנגלית של מנשר הקומוניסטים האיראנים:

http://solidnet.org/article/Tudeh-Party-of-Iran-Regarding-the-forthcoming-elections-of-the-Islamic-Parliament-and-the-Assembly-of-the-Experts/

עוד בנושא:  https://zoha.org.il/116931/