שר החוץ של האיחוד האירופי: ישראל משתמשת בהרעבה כנשק במלחמתה בעזה

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, האשים הבוקר (שני) את ישראל בכך שהיא "גורמת לרעב ברצועת עזה ומשתמשת בו כנשק במלחמה". בורל, שמבקר בחריפות את ישראל מאז פרוץ המלחמה בעזה, טען בפתח דיון במועצת שרי החוץ של האיחוד הנערכת בבריסל, כי "בעזה אנחנו כבר לא על סף רעב, אנחנו במצב של רעב שמשפיע על אלפי אנשים. זה לא מתקבל על הדעת שרעב משמש ככלי מלחמה. ישראל גורמת לרעב", כך מסר העיתון הצרפתי "הומניטה".

דבריו של בורל נאמרו במהלך דיון מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי, שכונס לבקשת ספרד ואירלנד – הדורשות להשעות את "הסכם האסוציאציה" בין ישראל והאיחוד, שעיקרו שיתופי פעולה בתחומים כלכליים, תרבותיים ומדיניים.

במכתב ששלחו ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס וראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר, טענו השניים כי מספר ההרוגים בעזה והמצב ההומניטרי הקשה דורש דיון בשאלה האם ישראל עומדת בכללי החוק הבינלאומי שמאפשר את המשך שיתוף הפעולה של מדינות האיחוד עמה.

בהמשך הדיון, שרי החוץ האירופיים דנו בפעם נוספת בהטלת סנקציות נגד מתנחלים בשחים הפלסטינים הכבושים, לאחר שהצעה זהה לא התקבלה בכינוס הקודם בעקבות התנגדותה של ממשלת הימין הקיצוני של הונגריה. יצוין שעל פי הודעה שמסר הבוקר משרד הבריאות ברצועה 81 פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה ו-116 נפצעו. לפי ההודעה, מאז 7 באוקטובר נהרגו 31,726 פלסטינים ברצועה ו-73,792 נפצעו.