הפרלמנט בקנדה אישר הצעת החלטה של האופוזיציה הקוראת להקים מדינה פלסטינית

הפרלמנט בקנדה אישר אתמול (שני) הצעת החלטה של המפלגה הדמוקרטית החדשה שבאופוזיציה הקוראת להקים למדינה פלסטינית בצידה של ישראל. ההצעה המקורית קראה לממשלת קנדה להכיר במדינה פלסטינית, אולם הנוסח הסופי שאושר שונה באופן מהותי על ידי המפלגה הליברלית הימנית השולטת כך שהוא קורא לממשלה לפעול להשיג מטרה זו כחלק מפתרון שתי המדינות.

הצעד בו נקטו חברי הפרלמנט הקנדי הוא הראשון מסוגו בקרב אחת משבע המדינות הקפיטליסטיות הגדולות (G7). יצוין שראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, שוחח אתמול עם השר בממשלת הימין בני גנץ על המלחמה ברצועת עזה. לפי לשכתו, טרודו הביע בפני גנץ דאגה סביב הפעולה הצבאית הישראלית המתוכננת ברפיח.

אם וכאשר ממשלת קנדה תחליט ליישם את החלטת הפרלמנט, הדבר עלול להוביל לנקיטת צעדים חריפים נגד ישראל.  האופוזיציה בפרלמנט הקנדי מנסה מזה כמה חודשים להוביל לכך שהממשלה תכריז על הפסקת הסחר של חימוש וטכנולוגיות צבאיות עם ישראל ובשבוע שעבר הודיעה הממשלה כי הפסיקה את "הייצוא הביטחוני הלא-קטלני" לישראל. לפי ההתארגנות "קנדים למען צדק ושלום במזרח התיכון", הדורשת להטיל אמברגו על מכירות הנשק לישראל, בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2023, לאחר פרוץ המלחמה בעזה, גדל הייצוא הביטחוני של קנדה לישראל והסתכם ב-28 מיליון דולר קנדים.  

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128105