שירותי הביטחון של אוקראינה עצרו את מזכ"ל הנוער הקומוניסטי ואת אחיו וקיים חשש לחייהם

שירותי הביטחון של אוקראינה עצרו אתמול (ראשון) את מזכ"ל הנוער הקומוניסטי, מיכאל קונוניביץ' ואת אחיו אלכסנדר. כך מסרה בצהריים הפדרציה העולמית של הנוער הדמוקרטי שמקום מושבה בבודפשט. לדברי הפדרציה קיים חשש לחייהם של האחים המואשמים בכך "ששימשו סוכני תעמולה של רוסיה ובלארוס" בבירה קייב. יצוין שהמפלגה הקומוניסטית וארגון הנוער שלה, התאגדות הנוער הקומוניסטי לניניסטי של אוקראינה, הוצאו מחוץ לחוק לפני שנים וחברי הפרלמנט הקומוניסטים אף גורשו מבית המחוקקים.

בטרם הפלישה הרוסית לאוקראינה, הן המפלגה והן הנוער הקומוניסטי הבלתי-לגליים, קראו לממשלת קייב להודיע על ביטול בקשת ההצטרפות לברית נאט"ו הפרו-אמריקאית והאחים קונוניבץ' אף השתתפו בהפגנה שנערכה מול שגרירות ארה"ב במרכז הבירה  ברוח זו. יצוין שהשניים הותקפו והוכו קשות בידי ניאו-נאצים בפברואר 2018.

האחים אלכסנדר ומיכאל קוננוביץ' מניחים פרחים באנדרטה לזכרם של חיילי הצבא האדום שישחררו את קייב מהכיבוש הנאצי, מאי 2021 (צילום: התאגדות הנוער הקומוניסטי לניניסטי של אוקראינה)

 

ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) החברה בפדרציה העולמית של הנוער הדמוקרטי קראה לשחרר את האחים, לבטל את האיסור הקיים באוקראינה על פעילותם של המפלגה הקומוניסטית וארגון הנוער ולמצוא פתרון בדרכי שלום בסכסוך בין רוסיה לאוקראינה.