יום האישה הבינלאומי: הפגנה באוניברסיטת ת"א למען העסקתן הישירה של עובדות ניקיון

יום האישה הבינלאומי יצוין מחר (שלישי) בכל העולם ובאוניברסיטת תל-אביב תתקיים הפגנה למען העסקתן הישירה של עובדות ניקיון. בשנים האחרונות מועסקות באוניברסיטת תל אביב כ-120 עובדות ניקיון, כולן דרך חברות קבלן – שיטה נצלנית שמדירה אותן מקהילת האוניברסיטה. העובדות בהעסקה קבלנית לא יכולות להתאגד, אין להן ביטחון תעסוקתי, הן מקבלות שכר מינימום גם אחרי עשר שנים ויותר בעבודה, ולא נהנות מהשירותים והזכויות להם זכאים עובדי האוניברסיטה האחרים.

ההפגנה תיערך בשעה 11:40 תתקיים מול בניין גילמן במרכז הקמפוס ביוזמת "כוח לעובדים" ותא הסטודנטים של חד"ש. אל הקריאה הצטרפו עומדים ביחד, מאבק סוציאליסטי, אקדמיה לשוויון, התא הפמיניסטי "תלאביביות" וקבוצת המאבק לעסקה ישירה בקמפוס שברמת אביב. נמסר כי המפגינים יידרשו גם העלאת שכר המינימום  ל-40 שקל לשעה.

ביום חמישי בקרוב, 10 במארס, בשעה 19:00 במועדון הגדה השמאלית – אחד העם 70,

יתקיים אירוע נוסף ביוזמת חד"ש ומק"י תל-אביב על ההיסטוריה של יום האישה. בהזמנה לאירוע נכתב "רוצות ללמוד עוד על ההיסטוריה המהפכנית של יום האישה בעולם ובישראל? חד"ש ומק"י תל אביב מזמינות אתכן ואתכם לערב שיחה ודיון על ההיסטוריה של יום האישה, ועל המאבקים הפמיניסטיים לאורך המאה העשרים ששינו את פני ההיסטוריה.  נדבר על השינוי שמנסה הממסד לחולל באופיו של יום האישה. נשוחח על פמיניזם, מאבקים ומהפכות בערב שמוקדש כולו ליום האישה מזווית היסטורית-ביקורתית".

הפגנה באוניברסיטת תל-אביב למען העסקתן הישירה של עובדות ניקיון, נובמבר 2019 (צילום: זו הדרך)

 

האירועים לציון יום האישה הבינלאומי נפתחו בשבת בכפר יאסיף שבגליל ביוזמת תנועת נשים דמוקרטיות בישראל – תנד"י. בשעה 15:30, בכניסה המערבית ליישוב נערכה משמרת מחאה נגד היוקר והמדיניות הניאו-ליברלית של ממשלת הימין. בשעה 16:00, במרכז התרבות נערך כנס חגיגי לציון ה-8 במרס בהשתתפות עו"ד שאדי שווירי, ראש המועצה המקומית; ד"ר סארה מחאמיד שווירי, חברת מזכירות תנד"י;  דוריאל לונקה, פעילה בסניפי מק"י ובנק"י בתל-אביב וברכת של נשות הגולן שתחת כיבוש ישראלי.

נרדין חורי ארמלי, יועצת לכלכלת שוחחה בכנס על השפעת היוקר על מצבן הכלכלי של הנשים. עוד הופיעו להקת המחול בהדרכת ראבעה מורקוס והזמרת מאריא מסרי בליווי המוסיקאי זיוואר בהלול.

לאירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/749691409331822

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/111046