שוב פיילוט המאגר הביומטרי יוארך במתווה שכולל טביעות אצבע

פיילוט המאגר הביומטרי יוארך בחודשיים נוספים, עד סוף פברואר 2017 – כך אישרה הבוקר (שלישי) ועדת הכנסת המשותפת שמפקחת על פעילות המאגר. ההחלטה התקבלה ברוב של 8 תומכים לעומת 7 מתנגדים. כעת עתידה ההחלטה לעבור לאישור מליאת הכנסת. סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש במשרד הפנים, אבי חליבה, אמר שהשר אריה דרעי ביקש את ההארכה כדי "להשלים את הליך החקיקה בצורה מיטבית".

2016-12-27_210037

ההחלטה קובעת שהפיילוט יימשך במתכונת הנוכחית של תמונות פנים ושתי טביעות אצבע. זאת בניגוד למתווה דרעי, שלפיו אזרחים יוכלו לבחור האם להכליל את טביעות האצבע שלהם במאגר. עם זאת, הוועדה הוסיפה להחלטה שתי הסתייגות, שלפיה אזרחים שיבקשו להנפיק תעודות זהות ודרכונים וחכמים בחודשיים הקרובים יקבלו הסבר על השינוי שצפוי להתבצע, ושבעקבותיו ניתן יהיה לקבל תיעוד חכם מבלי למסור טביעות אצבע.  היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד נירה למעאי, ציינה שאזרחים שייכנסו למאגר בחודשיים האלו יהיו במצב פחות טוב מאשר אזרחים שייכנסו למאגר אחרי אישור החוק. זאת, מכיוון שאין להם אפשרות בחירה האם להכליל טביעות אצבע או לא. "אתם חייבים לשקול שינוי או הקפאה", היא הוסיפה.

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) ביקש במהלך הדיון לשים גבול להתנהלות שבה הממשלה מבקשת מהכנסת לקבל החלטות בלוח זמנים קצר. "הפיילוט הזה מילא את תפקידו, ליצור תקופת מעבר שתאפשר לשר לגבש את עמדתו, משזה קרה אין מטרה אמיתית לפיילוט, ואין סיבה להאריך אותו. ככה גם נעביר סוף סוף מסר לממשלה: 'אל תבואו אלינו ברגע האחרון'".