שגריר ישראל לשעבר בפאריס קורא לפרלמנט הצרפתי להכיר במדינת פלסטין

שגריר ישראל לשעבר בפאריס, פרופ' אלי ברנביא, קרא בריאיון המתפרסם הבוקר (שני) בעיתון "הומניטה" לפרלמנט הצרפתי להכיר במדינת פלסטין. הריאיון נערך על ידי שליחת העיתון, רוזה מוסאווי, ובמהלכו אמר ברנביא "הכרת פלסטין הוא צעד הכרחי וחיוני. כמובן שאיני מאמין שבאמצעות החלטות בפרלמנטים האירופים, תוקם מדינה פלסטינית ריבונית. אך מדובר בהפעלת לחץ פוליטי ומוסרי – ביטוי לעמדת הרוב בדעת הקהל האירופאית". ועוד הדגיש "ללא מדינה פלסטינית לצידה של ישראל – גם עתידה של ישראל מוטל בספק".

2014-11-17_203201

פרופ' אלי ברנביא (צילום: ויקיפדיה)

לדברי פרופ' ברנביא אין לפחת ציפיות על כך שארה"ב תפעל בכיוון הזה. "אבל אירופה שנגררה אחרי עמדותיה של ארה"ב, מתחילה לגלות עצמאות, ולהשמיע את קולה. זה חיובי". ועוד "הממשלה שבראשות בנימין נתניהו לא מסוגלת לנהל מו"מ לשלום רציני. בגלל זה חיוני להפעיל לחץ".

יצוין שפרופ' ברנביא נמנה עם חותמי העצומה שנשלחה אל הפרלמנטים האירופים למען הכרת פלסטין והחתומה על ידי 700 ישראלים. במהלך החודש האחרון חתמו מאות ישראלים על קריאות לחברי פרלמנטים בארצות שונות שבהן עלתה יוזמת הכרה במדינה הפלסטינית להצביע בעד ההכרה ובעד קריאה לממשלתם להכיר רשמית במדינת פלסטין לצד ישראל, על בסיס הקו הירוק של 4 ביוני 1967. עד עתה נשלחו הודעות התמיכה לפרלמנט הבריטי (350 חותמים) והמספר הלך וגדל – 550 חתימות נאספו עד למשלוח המכתב לפרלמנט של ספרד, 660 עד המכתב לפרלמנטים של דנמרק ושל אירלנד והמספר הולך וגדל מיום ליום. עוד השבוע מתוכנן מכתב לפרלמנט הצרפתי ובקרוב יהיו מדינות נוספות.

לחתימה על העצומה:

http://www.atzuma.co.il/toparliaments