ח"כ אגבריה: הגזענות מתחפשת לפרשנות דתית

"אנחנו חיים במדינה שיש בה קבוצות לאומיות ודתיות שונות. ובמדינה הזו, יש גם מי שמבקשים לבסס עמדות גזעניות באמצעות ציטוטים מסיתים מתוך כתבים דתיים", אמר ח"כ עפו אגבריה (חד"ש), בעת שנימק במליאת הכנסת את הצעת החוק שהגיש בשבוע שעבר, לתיקון חוק העונשין. ההצעה מבקשת לשלול הצדקה של עמדות גזעניות באמצעות ציטוט ופרשנות של כתבי דת, וכן להחמיר את הענישה המוטלת על עובדי ציבור שעוברים עבירות של הסתה לגזענות, לאלימות או לטרור. "אסור לאפשר לאנשים להשתמש במושגים דתיים ובפרשנות דתית כדי לדכא קבוצה אחרת", הדגיש.

2014-11-17_203223

ח"כ עפו אגבריה (צילום: אל אתיחאד)

ח"כ אגבריה ציין, כי שימוש בפרשנות דתית כדי להצדיק פגיעה באחרים לא רק מעיב על היחסים בין בני דתות שונות, אלא קיים גם בין בני אותה דת. הוא הביא בתור דוגמא את המחלוקות הקיימות בין זרמים בתוך היהדות, בין זרמים חרדיים לבין זרמים שאינם חרדים, וציין כי לדעתו האחרונים "הם לא פחות יהודים".

נוכח הפרובוקציות אותן יזמה הממשלה בירושלים בשבועות האחרונים, ובמיוחד סביב מסגד אלאקצא, בולט הצורך האקטואלי בחקיקה שתאסור על שלהוב רגשות דתיים אשר יובילו לפגיעה בציבורים שונים. "מדוע הממשלה אינה מונעת פגיעה במבני דת מוסלמיים, דוגמת המסגד שהוצת בכפר פלסטיני בגדה המערבית? יש להרגיע את הרוחות ולהנמיך את הלהבות, כדי תהיה אפשרות להידברות ולחיים משותפים", אמר. הממשלה התנגדה להצעת החוק, והיא הוסרה מסדר היום של הכנסת ברוב של 37 מתנגדים מול 16 תומכים.

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"