שבעה מפגינים נהרגו בסודאן: הקומוניסטים קוראים להקים הנהגה מאוחד למחאה

שבעה מפגינים נגד ההפיכה הצבאית בסודאן נהרגו אתמול (שני) בבירה חרטום, לאחר שכוחות הביטחון ירו מנשק אוטומטי לעברם והשתמשו בגז מדמיע. לפי גורמי רפואה, לפחות 71 בני אדם נהרגו בידי כוחות הביטחון מאז תחילת ההפיכה ב-25 באוקטובר האחרון.

מפגינים נגד החונטה הצבאית, אתמול, בחרטום בירת סודאן (צילום: המפלגה הקומוניסטית של סודאן)

על פי הדיווחים שמסרו פעילי המפלגה הקומוניסטית רוב ההרוגים בידי כוחות הביטחון נרשמו בהפגנות ההמוניות סביב ארמון הנשיאות של הרודן לשעבר עומר אל-בשיר שסולק מהשלטון בהתקוממות העממית ב-2019. זהו המקום בו פועלת כעת החונטה הצבאית השולטת במדינה. כמו כן, איגוד הרופאים וצוותי הרפואה מסרו אתמול שכוחות הביטחון תוקפים אמבולנסים המובילים מפגינים שנפצעו בהפגנות

גם בצפון המדינה נרשמו מחאות נגד יוקר המחיה. אלפי מפגינים חסמו את כל הדרכים המובילות למצרים. בשבוע שעבר נציגי השלטון הצבאי הודיעו על הכפלת מחיר החשמל, מה שגרם להעמקת המחאה העממית.

יצוין שההפגנות והמחאות ההמוניות נגד הצבא נמשכות מדי יום חרף עשרות ההרוגים ומאות הפצועים. המפלגה הקומוניסטית פרסמה הבוקר גילוי דעת לפיו "חייבים להמשיך במערכה הנחושה לדמוקרטיה ולצדק חברתי", אך על מנת להוביל אותה יש להקים ההנהגה מאוחדת של המפלגות, התנועות החברתיות, ועדות ההתנגדות השכונתיות והאיגודים המקצועיים "כדי להוביל את כולנו בדרך הנכונה לניצחון".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/109930