שביתה בעוד כ-10 ימים: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בנמלי חיפה ואשדוד המיועדים להפרטה

ההסתדרות הכריזה אמש (שני) על סכסוך עבודה בנמלי חיפה ואשדוד המיועדים להפרטה. זאת, לנוכח כוונת המדינה לאפשר לנמל המפרץ ולנמל הדרום לפרוק אוניות מטען כללי ברציפיהם, ולא רק אניות מכולה כפי שנקבע בין המדינה לוועדים במסגרת הפרטת הנמלים בתמיכת ההסתדרות.

אוניה של חברת גרימלד הגיעה לישראל לראשונה בשבוע שעבר ופקדה את נמל אשדוד עם 900 כלי רכב. זו אנייה גדולה במיוחד: אורכה כ-200 מ', רוחבה 35 מ', גובהה 54 מ', משקלה לא פחות -65,000 טון והיא יכולה להכיל כ-8,000 מכוניות ב-12 קומות (צילום: נמל אשדוד)

 

ההסתדרות מסרה עוד כי שביתה תפרוץ נמלים החל מ-1 בפברואר, כאשר בשביתה ייקחו חלק 1,400 עובדי בנמל אשדוד ו-1,000 עובדי נמל חיפה, בגלל "הכוונה לעשות שימוש בנמלי הים החדשים, או במי מהם, לפריקת מטען כללי, וזאת באופן חד-צדדי, כרעם ביום בהיר ובניגוד מוחלט להבנות רבות שנים אשר היוו את הנחת העבודה בעת ניהול המשא-ומתן לחתימת הסכמי הרפורמה בנמלי הים. כל זאת מבלי שהנושא יהיה מוסדר מול צד העובדים, וזאת כנובע מחוסר תום לב קיצוני של צד המעסיקים במהלך המשא ומתן כאמור".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אמר כי "במשך 8 שנים המדינה הציגה לנו ולחברות הנמל מצגים שלא יכנסו אוניות מטען כללי לנמלים החדשים. כל ההסכמים, רשתות הבטחון לעובדים (תעסוקתיים וכלכליים), הסכמי הפרישה שנחתמו נבנו על מצגי המדינה שחברות הנמל לא ייפגעו בתחום המטען הכללי. משמעות כניסת אוניות מטען כללי לנמלים החדשים משולה לפגיעה כלכלית אנושה בנמלים הקיימים וקריסת כל הסכמי הרפורמה שנחתמו בדם, יזע ודמעות. אנחנו תקווה שהמדינה ונציגיה יעמדו בהבטחות המפורשות שניתנו לנו במהלך הסכמי הרפורמה" – קרי: ההבטחות שניתנו במסגרת ההפרטה.

 

עוד בנושא:

סכסוך עבודה הוכרז בנמל אשדוד בגלל מבוי סתום במו"מ על ההסכם החדש

תסיסה בקרב עובדי נמל חיפה לאחר סכסוך עבודה שהוכרז בנמל אשדוד