שביתת מטפלות המשפחתונים: 200 עובדות הפגינו ליד בית ראש הממשלה בירושלים

כמאתיים מטפלות המשפחתונים המאוגדות בכוח לעובדים הפגינו אמש (חמישי) מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. זאת במחאה על שכר המטפלות במשפחתונים המפוקחים, ובהמשך לשביתת 4,000 המטפלות שלא פתחו אתמול את שנת הלימודים. זו ההפגנה השנייה של המטפלות בשבועות האחרונים. לפני שבועיים הן הפגינו מול ביתה של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי בצפון תל-אביב.

איגוד מטפלות המשפחתונים בכוח לעובדים מסר כי העובדות מוחות על כך שהעלאת התעריף שהובטח, ייתן לכל מטפלת בממוצע תוספת של 60 שקל בממוצע בחודש, ולמרבה האבסורד מאות רבות מהן אף יפסידו 150 שקל לחודש.

המשפחתונים המפוקחים של משרד הכלכלה מבטיחים לכ-40 אלף הורים מסגרת מפוקחת ומסובסדת בהתאם ליכולת השתכרותם. בכל משפחתון, הפועל מביתן של המטפלות, עד חמישה פעוטות בגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים. למרות חשיבותן סובלות המטפלות ממעמד ייחודי בשוק העבודה. הן אינן עצמאיות ואינן שכירות. הן מוגדרות על-ידי המדינה כ"עצמאיות" על אף שאין ממד אחד של עצמאות בעבודתן.

תנאי עבודתן מוכתבים באופן נוקשה על ידי המדינה: שעות העבודה (כ-11 שעות ביום), ימי החופשה, עשרות נהלי העבודה, השכר (נמוך משכר מינימום לשעה, ונאסר עליהן להעלותו אף בשקל אחד) ועוד. מנגד, הן לא מקבלות זכויות כשכירות – ללא תלוש שכר או תנאים סוציאליים בסיסיים. בשל תנאי העסקתן עתר איגוד מטפלות המשפחתונים בכוח לעובדים לבג"ץ.

 

סרטון – המטפלות מפגינות ברחוב בלפור:

https://www.facebook.com/p2workers/videos/583242226610352

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114987