שביתה בבית החולים הצרפתי בנצרת; הוקם אוהל מחאה של עובדי בי"ח האנגלי

עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת פתחו היום (חמישי) בשביתה. "מנהל בית החולים ד״ר אליאס מתעמר, שר הבריאות הורביץ מתעלם", נמסר מוועד העובדים. החל מהבוקר בבית החולים לא יינתן שום טיפול למעט טיפול תומך חיים, עובדים לא יגיעו לעבודה, לא יפתחו חדרי ניתוח, לא יתקבלו יולדות חדשות ובית החולים עוצר כמעט לחלוטין את פעילותו.

מנציגות העובדים נמסר שזה שלוש שנים "ההנהלה מסרבת לחתום על הסכם קיבוצי כיאה לכל מקצועות הרפואה בישראל – תוך התעלמות של שר הבריאות ניצן הורביץ מהמצב. מוועד עובדי בית החולים נמסר עוד "ההנהלה מוסיפה לפגוע בעובדים תוך התעלמות מפסיקות בית המשפט שקבע כי מחויבת להכיר בזכות להתאגד". עובדי בית החולים פנו מספר פעמים לשר הבריאות שיתערב במשבר אך הוא בוחר להתעלם, ולא קיים פגישה עם נציגי הוועד על אף התחייבותו שכך יעשה. "לא ניתן למצב הזה להמשיך, נאבק עד לשיפור התנאים של כלל העובדים", הדגישו.

בתוך כך עובדי בית החולים האנגלית הקימו אוהל מחאה בכיכר המעיין שבמרכז נצרת. באוהל נציגי צוותי הרפואה הנאבקים למען קבלת שכרם. יחד עם זאת, נציגי העובדים מסרו "לא מדובר על מאבק על השכר, אלא לקבלת התקציבים המגיעים לבית החולים".

אוהל המחאה שהוקם בכיכר המעיין במרכז נצרת (צילום: בית החולים האנגלי)

 

יצוין שיותר מ-20 אלף ערבים ויהודים חתמו על עצומה מקוונת המביעה תמיכה בבית החולים. בעצומה נאמר "אנו תומכים בדרישה לקבלת תקציבים כמו שאר בתי החולים בפריפריה הצפונית, זאת על מנת שימשיך בתהליך ההתפתחות שאנו עדים לו, שהקל על מטופליו סבל, כאב וטרחה".

כמו כן, "המצוקה הכלכלית ממנה סובל בית החולים כתוצאה מאפליה בתקציבים מיועדת ככל הנראה לחסום ולעצור את המסע של בית החולים לצמצום פערים בבריאות בין הפריפריה למרכז ולהשאיר אותו מאחור בעוד יתר בתי החולים ממשיכים לגדול ולהתפתח".

 

למעקב אחר המאבק של בית החולים האנגלי:  https://www.facebook.com/Nazhosp

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115583/