ההסתדרות עם המעסיקים: חתמה על הסכם לביטול הקביעות בחברת החשמל

חברת החשמל חתמה לפני ערב החג על הסכם קיבוצי עם ארגון העובדים וההסתדרות המאפשר להנהלה הארכת העסקתם של עובדים שנקלטו לעבודה ארעית – בלא מגבלת זמן. זאת, לאחר שההסתדרות והוועד תמכו בהפרטת משק החשמל וריכוז משק האנרגיה בידי כמה תאגידים מקומיים וזרים.

עובדי חברת החשמל עוסקים בתיקון הקווים בעקבות סופת שלגים, ינואר 2022 (צילום: חברת החשמל)

 

בעבר, לאחר חמש שנות עבודה בחברה במעמד ארעי ארעי העובד קיבל קביעות. כעת, לאחר החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש, העובדים יועסקו במעמד חדש המכונה "עובד ארעי ממשיך" (כך במקור גם "ארעי" וגם "ממשיך") בלא מגבלת זמן וללא קבלת קביעות. העובדים "הארעיים-ממשיכים" יקבלו תנאי שכר שווים לעובדים הקבועים, וכן אפשרות קידום לתפקידי ניהול והתמודדות במכרזים. עם זאת, החברה תוכל לסיים את העסקתם בכל רגע – בניגוד לעובדים קבועים.

יצוין שכבר עכשיו העובדים הארעיים מהווים כשליש מכוח העבודה של חברת החשמל שחווה שינויים ניכרים בשנים האחרונות לאחר שהחל תהליך הפרטת החברה בשנת 2018. כוח האדם בחברה צומצם בחמש השנים האחרונות ביותר מאלף עובדים, וכעת עומד על מעט יותר מ-10 אלף איש. כצפוי, בירך רם ארליכמן, מ"מ מנכ"ל חברת החשמל על ההסכם הבא לפלג את העובדים ולהחליש את כוחם. "החתימה על הסכם ארעי ממשיך מהווה הישג גדול למשק בכלל ולחברת החשמל בפרט, כי ההסכם מאפשר לנו גמישות", מסר.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/97862