שבוע לבחירות: חד"ש-תע"ל – מצביעים לחלופה היהודית-ערבית העקבית והלוחמת

לבחירות לכנסת ה-21 שייערכו ביום שלישי, 9 באפריל, משמעות גדולה במיוחד. תהא זו הכרעה בין שתי דרכים: עם ביבי והגזענות או נגד ביבי ולמען הדמוקרטיה. לכן, ככל שיצביעו יותר לכוחות הדוגלים במאבק נגד הפשיזם ונגד הכיבוש – כך אפשר יהיה להצעיד את ישראל לאופק של שלום ושוויון. בקרב כוחות אלה, בולטת רשימת חד"שתע"ל כיחידה היכולה להציב חלופה יהודיתערבית, עקבית ולוחמת.

2019-04-02_214745

עבור חד"שתע"ל, שותפות ערביתיהודית אינה סיסמת בחירות, אלא דרך של ממש: מרכיביה וראשיה כבר הוכיחו משך שנים ארוכות כי הם עומדים בראש המערכה למען שלום צודק באזור, לסיום הכיבוש (לרבות פירוק כל ההתנחלויות וחומת ההפרדה הגזענית), להסרת המצור מעל עזה, ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית ריבונית בגבולות ה-4 ביוני 1967 שירושלים המזרחית בירתה.

בסוגיה שהפכה משמעותית למדי במערכת בחירות זו, הצהירו חד"ש ותע"ל באופן עקבי כי הן מתנגדות ל"עסקת המאה" של ממשל טראמפ וממשלת ההתנחלויות והסיפוח, שנועדה לחסל את השאלה הפלסטינית ולמחוק את זכויותיו הלאומיות של העם הפלסטיני מסדר היום, תוך חרחור מלחמות בשירות האינטרסים של ארצות הברית באזור ובעולם.

בסוגיית הגרעון, חד"שתע"ל זו הרשימה היחידה שחרתה על דגלה את ההתחייבות להיאבק לפירוז המזרח התיכון, לרבות ישראל, מנשק גרעיני וכל נשק להשמדה המונית כחלק מהמאבק למען עולם נקי מנשק גרעיני.

"חוק הלאום", הוא חלק אינטגרלי מתעמולת הבחירות של הימין המתגאה בחקיקתו. חד"ש ותע"ל יוסיפו להיאבק לביטולו של "חוק הלאום" בכל האמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותן. זאת, בעוד שמפלגות המרכז גמגמו ביחס אליו וביקשו "לתקן" אותו או "לעדן" אותו.

הבשורה היהודיתערבית של חד"שתע"ל כוללת גם דרישה לחוקה דמוקרטית שתגן על זכויות האדם, האזרח, על הזכויות החברתיות היסודיות ועל ערך השוויון.

רשימת חד"שתע"ל מחויבת למאבק למען זכויות עובדים, למען צדק חברתי וסביבתי, ולמען האינטרסים של המעמדות המוחלשים מול המדיניות הניאוליברלית שהופכת את העניים עניים יותר, ואת העשירים עשירים יותר.

חד"שתע"ל תיאבק להעלאת תקציבי הבריאות, החינוך, הרווחה, הדיור, התרבות והגנת הסביבה; למען שוויון זכויות לנשים בכל תחומי החיים; ונגד כל צורות הדיכוי, הניצול, האפליה והאלימות כלפי נשים במשפחה, בעבודה ובחברה, לרבות רצח נשים. (עוד על מצע הבחירות של רשימת חד"שתע"ל ר' גיליון 13 של "זו הדרך", ע' 3). בבחירות הקרובות נוהרים בהמונינו – יהודים וערבים שוחרי דמוקרטיה, שלום ושוויון – ושמים ום בקלפי!