רב העיר מאיים בהוצאת ש"ס מהקואליציה העירונית בבאר שבע בגלל מצעד הגאווה

מארגני מצעד הגאווה בבאר שבע מתכננים לקיים את המצעד השנה במרכז העיר, בניגוד לשנים עברו בהן המצעד היה במקום סגור. המצעד שיתקיים ביום חמישי הקרוב, כבר קיבל את אישורי המשטרה. הבוקר (שבת) נמסר בבתי כנסת בעיר ש"תושביה החרדים והדתיים של העיר מתכננים את דרכי הפעולה למניעת אישור לקיום האירוע מהעירייה". רב העיר, יהודה דרעי כינס אתמול בבוקר את רבני ועסקני העיר הדתיים כדי לתכנן את דרכי הפעולה.

בסיום הכינוס יצא רב העיר בדרישה ש"אם ראש העיר, רוביק דנילוביץ יאשר את קיום המצעד ברחוב העיר, תורה מועצת חכמי התורה של ש"ס לנציגיה במועצה לפרוש מהקואליציה". יצוין שהרב דרעי, אחיו של שר הפנים אריה דרעי, מכהן כרב העיר ללא הפסקה מאז 1997, כמעט 20 שנה ובמשך השנים רבות הוא מנהל מערכה נגד קיום מצעד הגאווה בבירת הנגב. דרעי הוא עובד מדינה ולכאורה נציגי ש"ס שבמועצת העיר אינם סרים למרותו.

בגילוי דעת שפרסם הבית הגאה בבאר שבע ובדרום לקראת מצעד הגאווה נאמר כי "הקהילה נאלצה ונאלצת להתמודד כל יום עם אלימות, הקהילה סובלת מאי שוויון זכויות ואין לה מקום ריאלי בחלוקת התקציבים הממלכתית והעירונית".

2016-07-10_012533

אירוע הגאווה בבאר-שבע אשתקד (צילום: הבית הגאה בבאר-שבע ובדרום)
"בתור הבית הגאה בבאר שבע וכאחראים על הגאווה הדרומית ועל הקהילה החלטנו שהגיעה השעה לשינויים משמעותיים בארץ בכלל ובבאר שבע בפרט". כאמור, עיריית באר שבע לא מתקצבת את הקהילה הגאה כפי שקורה ברוב המקומות בארץ ו"בבאר שבע לא היה מצעד מעולם. סוף כל סוף, יתקיים אחד בפעם הראשונה! העיר באר שבע שממתגת את עצמה כעיר מטרופולין וה'סייבר', נמצאת מבחינת הקהילה הגאה 50 שנים אחורה". מצעד הגאווה יתקיים ביום חמישי הקרוב, 14 ביולי, ב-18:00. המצעד ייצא מחניון ויטמן מול קניון הנגב ובכניסה לעיר העתיקה "ונצעד בראש מורם ובשמחה עד לעיריית באר שבע", נמסר.

 

האירוע בפייסבוק: https://he-il.facebook.com/events/1656257691363261