רבנים לזכויות אדם קוראים להקמת ועדת חקירה לפשעים שנעשו ברצועת עזה

 

"אנו טוענים כי ראיות רבות מחזקות את החששות כי למרבה הצער לא עשינו ככל יכולתנו לעמוד באמות המידה המוסריות שלנו כעם; החששות הן שלא עשינו כל מאמץ על מנת להימנע מהרג חפים מפשע בעת הלחימה ב'צוק איתן' בעזה. וזאת בלי קשר להפרות החמורות מצד חמאס, של הדין הבינלאומי ושל עקרונות מוסריים בסיסיים", כך נמסר היום (שישי) על ידי שומרי משפט רבנים לזכויות אדם.

 2014-08-29_172343

עוד קרא הארגון להקמת ועדת חקירה ישראלית עצמאית ושקופה. "אנו מברכים על ידיעות ראשוניות על כל מיני יוזמות חקירה ישראלית, אך חקירה רצינית תימדד במנדט ובהרכב של מבצעיה, ובסמכויות אכיפת ויישום המסקנות של האינסטנציה החוקרת. לא מספיק לקבוע שניתן להצדיק מעשים מסויימים בכך שלפי פרשנות כלשהי הם אינם בלתי חוקיים על פי הדין הבינלאומי. דין זה פתוח לפרשנויות, וזהו ניצול לרעה של מרחב הפרשנות. לא כל דבר שהוא חוקי, עומד באמות המוסריות שלנו כעם. וגם אין אנו רוצים במלחמה בטרור שתדלק את הטרור; אין אנו רוצים במלחמה בטרור שתניב נפגעים אזרחיים רבים ותסייע לגייס את הדור הבא של הטרור והזעם".

עוד סבורים ברבנים לזכויות אדם את תרומת ישראל להתדרדרות לאלימות בכמה צעדים עיקריים: "חסימת כלל הייצוא מעזה על ידי ישראל שבוע לאחר הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית, באקט שפגע בכלכלה העזתית הקורסת והיווה עונש קולקטיווי על 1.8 מיליון עזתים; את המדיניות שחסמה העברת כספים לפקידים אזרחיים של ממשלחת החמאס ברצועה; ומעצרם של פעילי חמאס שלא ניתן היה למצוא ראיות כי שבו לטרור במסגרת מבצע 'שובו אחים', ותוך כדי הפרה לכאורה של ההסכמות בין ישראל לחמאס בעת שחרור גלעד שליט ועוד".

עוד בנושא:

http://rhr.org.il/heb/2014/08/17817