קמפוס לכולנו של הסטודנטים באונ' העברית תקיים סיור בשיח' ג'ארח

תנועת קמפוס לכולנו של הסטודנטים באוניברסיטה העברית תקיים השבוע סיור בשיח' ג'ארח שבמזרח ירושלים. זאת, עקבות ריבוי המקרים של התנכלות כלפי תושביה הערביים וגירוש מהבתים. החודש פונו מבתיהם אבו-כאמל אל-קורד, חולה לב בן 61, ואישתו פאוזיה, בו גרו 52 שנה, והבית נאטם. המשפחה עוברת לאוהל מחאה מול הבית. הרשויות הרסו את האוהל יותר מחמש פעמים, ובכל פעם הקימה אותו המשפחה מחדש, בסיוע פעילי שלום. שבועיים לאחר הפינוי, ב-23 בנובמבר, לקה אבו-כאמל בליבו ומת.

בית משפט השלום הורה במאי השנה על פינויי של שתי משפחות פלסטיניות נוספות – משפחת אל-ע’אווי ומשפחת חנון. בפסיקה העקרונית, הנוגעת גם ל-25 משפחות שכנות, הכריז בית המשפט על ארגון “נחלת שמעון אינטרנשיונל” כבעלי הקרקע, וזאת על סמך רישומי חכירה עותמאניים מן המאה ה-19. באוגוסט, משפחת חנון ומשפחת אל-ע’אווי, 46 נפשות, מפונות משש הדירות שבהן התגוררו עשרות שנים, לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורן. על הבתים משתלטות משפחות מתנחלים, תחת אבטחה משטרתית כבדה. המשפחות עוברות ללון ברחוב, מול ביתם הישן. ועוד בחודש האחרון: בני משפחת אל-ע’אווי מפונים מהאוהל שהקימו מול ביתם וחפציהם מוחרמים. משפחת אל-קורד מפונה שוב מביתה בכוח על ידי מתנחלים ואנשי חברת אבטחה פרטית. כל חפציהם מושלכים לרחוב.

על מנת להכיר את המציאות מקרוב, קמפוס לכולנו תקיים את סיור בשיח’ ג’ראח ביום ג’ הקרוב, 10 בנובמבר. נפגשים בתחנת האוטובוס מול ארומה בשעה 16:15. לסיור יתלווה חבר מועצת העיר לשעבר מטעם מרצ ופעיל בוועד הישראלי נגד הריסת בתים, מאיר מרגלית. לפרטים נוספים: 0547982889

עוד על קמפוס לכולנו:

http://campus4all.blogli.co.il