צפו בתשדיר של האגודה לזכויות האזרח שנאסר לשידור ברשות השנייה

הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה אסרה על שידור תשדיר של דקה שהופק על ידי האגודה לזכיות האזרח למען שבוע זכויות אדם. בתשדיר גלית גוטמן דורשת שוויון לנשים, טיטי איינאו מתקוממת נגד האפליה ועינת ארליך רוצה שלכל אדם בישראל תהיה זכות לחינוך. בתשדיר נשאלה השאלה "מהן זכויות אדם בשבילך?" והשיבו מירה עווד, דורון מטלון, מייקל לואיס, דפני ליף, ישראל אטיאס, גלית גוטמן, טיטי איינאו, יעל רייך, אדיר שטיינר ועינת ארליך.

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) גינה בחריפות הבוקר (חמישי) את איסור שהוטל על התשדיר ומסר "מה שאסור לכם לשמוע בטלוויזיה וברדיו: 'הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש',' הזכות לאהוב ולהתחתן עם מי שאני בוחרת גם אם אני הומו', 'אין שוויון, אין חירות, אין כבוד, במקום שלא שומר על זכויות אדם'. את שלושת המשפטים האלה מישהו כל כך לא רוצה שתשמעו עד שהרשות השנייה חתכה אותם מהקמפיין החדש של האגודה לזכויות האזרח".

2016-12-22_203940

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי "לכבוד שבוע זכויות האדם שחל בשבוע שעבר ביקשנו מערוצי הטלוויזיה לשדר במסגרת זמן קהילה תשדיר. בתשדיר מופיעים מספר סלבריטאים שמבקשים להגיד מהן זכויות אדם בשבילם. נדהמו לשמוע כי באווירה שקיימת כיום, גם את הסרטון הלא מתריס הזה. שכל כולו מסרים חיוביים, מקרבים ובונים לנושא זכויות אדם. גם אותו, בישראל 2016, יש מי שחושב שצריך לצנזר". עוד הוסיפו "זו משטרת המחשבות של הרשות השנייה! זכייניות ערוץ 22 קיבלו הוראה להוריד את התשדיר מהאוויר בשל נושאים 'השנויים במחלוקת בציבור', הרשות השנייה סימנה את המשפטים ה'בעייתיים' מבחינתם: 'הזכות לבחור ולהתחתן עם מי שאני רוצה, גם אם אני הומו', 'הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש' ו'אין כבוד. אין חירות. אין שוויון – במקום שלא שומר על זכויות אדם'".

לצפייה בתשדיר שצונזר:

https://www.youtube.com/watch?v=rAebNGgHtRc