פרעות חברון בחסות הצבא

מתנחלים כהניסטים השתוללו באין מפריע בחברון וביישובים פלסטיניים נוספים: ירו באזרחים, הציתו בתים ומכוניות, הטילו אימה על נשים וילדים.
מועצת מק"י, שהתכנסה ב-5 בדצמבר בנצרת, הוקיעה את המתקפה הפאשיסטית של המתנחלים על תושבים פלסטינים ועל רכושם, ואת החסות שהצבא נתן למעשים ברבריים אלה. מתקפה זו, נאמר בהחלטה, היא פרי הבאושים של המדיניות הממשלתית רבת השנים של עידוד ההתנחלויות והמתנחלים, של נישול ומשטר מחסומים, ושל חתירה נגד כל פתרון מדיני המבוסס על פירוק כל ההתנחלויות וכינון מדינה פלסטינית, שבירתה – ירושלים המזרחית, בצד ישראל.
מועצת מק"י התריעה מפני סכנת הפאשיזם הזוחל מכיוון ההתנחלויות בשטחים הכבושים לעבר ישראל עצמה. המועצה קראה לכל חברי המפלגה וידידיה, לכל חברי בנק"י ופעילי חד"ש, ולכל שוחרי הדמוקרטיה, להתגייס להתנגדות הציבורית לפרובוקציה של הכהניסטים בחסות המשטרה, המתוכננת להתקיים ב-15 בדצמבר באום אל-פחם.
להסרת המצור מעל עזה
מועצת מק"י מגנה את המצור הנמשך על רצועת עזה, הגורם לתקלות חמורות באספקת החשמל ולמחסור גובר במצרכי מזון חיוניים ובתרופות, לאבטלה המונית ולמצוקה קשה. חיוני להרחיב את המערכה הציבורית בישראל ובעולם להסרת המצור מעל עזה, לפתיחת כל המעברים, להבטחת הספקה שוטפת של מזון ודלק ולאפשר תנועה של אזרחים מהרצועה ואליה.
להצלחת חד"ש בבחירות לכנסת
בהרצאתו בפתיחת מועצת מק"י, הדגיש מוחמד נפאע, מזכ"ל המפלגה, כי תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות הן נקודת זינוק טובה להיערכות של מק"י וחד"ש לקראת הבחירות הקרובות לכנסת. בהתייחסו לסיכומי הוועד המרכזי של מק"י בנושא הבחירות (ר' "זו הדרך", 3.12), הדגיש נפאע, כי התגייסות יומיומית למערכת הבחירות היא מבחנו של כל חבר מק"י, של כל סניף מפלגה. התגייסות זו תסייע לממש את ההזדמנות הקיימת להגדיל את הייצוג של חד"ש בכנסת.
מועצת מק"י שבה והדגישה, כי גיבושה של רשימת מועמדים יהודית-ערבית והבטחת אופייה היהודי-ערבי של סיעת חד"ש גם בכנסת הבאה הם ביטוי עמוק של המדיניות האינטרנציונליסטית, שמנהלת מק"י בכל 90 שנות קיומה בארץ.
המועצה הדגישה את החיוניות להבטיח ייצוג הולם של נשים ברשימת המועמדים ובסיעה בכנסת.
בחירת רשימת המועמדים במועצת חד"ש בבחירות אישיות וחשאיות היא הליך דמוקרטי שיש לכבדו, לו שותפים חברי מק"י, שהם גם צירים במועצת חד"ש.
תממש ההסתדרות את החלטת השביתה
המשבר הכלכלי העולמי המעמיק והולך, אשר פקד גם את הקפיטליזם של התאגידים השולט בישראל, מחייב תשובה הולמת של ציבור העובדים המאורגן.
מועצת מק"י החליטה לקרוא להסתדרות לממש את סכסוך העבודה הכללי שהוכרז, ולגייס את ציבור השכירים למערכה נגד פיטורים ואבטלה, להגנת חסכונות הפנסיה ולהגדלת דמי האבטלה וייתר קצבות הביטוח הלאומי.
מועצת מק"י שיגרה ברכת סולידריות לכל העובדים הנאבקים נגד פיטורים ולנאבקים למען הזכות להתארגן ולהקים ועד עובדים.
יו"ר מושב המועצה היה בנימין גונן, חבר הוועד המרכזי.