פרובוקציה: פקחי עיריית נצרת הסירו את הכרזות ה-1 במאי של מק"י וחד"ש

 

על פי הוראת ראש העיר, עלי סלאם, פקחים הסירו את הכרזות שנתלו ברחבי העיר על ידי פעילי בנק"י, מק"י וחד"ש, שקראו להשתתף בהפגנת ה-1 במאי שתתקיים בשבת הקרובה. כדי מדי שנה, חד"ש ומק"י מקיימות בנצרת הפגנה ביום העובד הבינלאומי ומוצפות כרזות רבות הקוראות להגיע למצעד שעושה את דרכו ברחובותיה המרכזיים של היער. השנה, ולראשונה, העירייה פועלת על מנת לחבל ביום הסולידריות של העובדים. סניפי חד"ש ומק"י של נצרת אף פרסמו הודעת גינוי חריפה נגד ראש העיר, העושה את דבריה של ממשלת הימין. על כך מסר הבוקר (רביעי) העיתון "אל אתיחאד".

2016-04-27_211855

פקחי העירייה מסרים את הכרזות של ה-1 במאי על לוח המודעות שברחוב פאולוס ה-6, במרכז נצרת (צילום: אל אתיחאד)

 

הפגנות יום העובד הבינלאומי יתקיימו בשבת הקרובה בתל-אביב ונצרת. הצעדה המרכזית של חד"ש, מק"י והנוער הקומוניסטי תתקיים בנצרת ותצא בשעה 10:30 ברחוב תאופיק זיאד. היא תצעד במרכז העיר, רחוב פאולוס ה-6, ושם תתקיים עצרת. נמסר כי צפויות הסעות מרחבי הארץ. לקראת ה-1 במאי, פרסמה מק"י גילוי דעת ובו נאמר "השנה אין לעובדות ולעובדים סיבות רבות לחגיגה. ממשלה ימנית-קיצונית, המכורה להון המקומי והזר, הדוגלת באפליה, בהדרה, בניצול ובהמשך הכיבוש, שולטת בישראל. זו ממשלה המושלת באמצעות ההפחדה וההסתה והיא אף הפכה אותן לכלי פוליטי, הצובע בצבע עז את כל מעשיה".

 

עוד מדגישה המפלגה הקומוניסטית כי "היום יותר מתמיד, העובדות והעובדים, כל העם העובד, זקוקים לחלופה יסודית. מול ההסתה יש להציב את האחווה היהודית-ערבית, מול הגזענות את הסולידריות המעמדית הפועלית, מול הניצול את מאבק העובדים הנחוש. זו מערכה חברתית-פוליטית שעל מנת לנצח – חייבת להיות המונית ודמוקרטית. אין עתיד לעמים היושבים בארץ כל עוד נמשך הכיבוש. לא תהיה רווחה לעובדות ולעובדים כל עוד ממשלת הימין מתמידה במדיניותה הכלכלית והחברתית הניאו-ליברלית". כמו כן, במוצ"ש תתקיים הפגנה נוספת, במרכז, ביוזמת שורה ארוכה של ארגונים ופעילים, ביניהם חד"ש, מק"י ובנק"י. ההפגנה בתל-אביב תצא בשעה 19:30 מגן מאיר, רחוב המלך ג'ורג'.
גילוי דעת המלא של מק"י לקראת האחד במאי, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמוד 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2016break/04/G16_2016.pdf

 

הפגנת האחד במאי בתל-אביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/995269987195310