פעילי להט"ב וזכויות אדם יפגינו בירושלים מול לשכתו של הרב ההומופוב שלמה עמאר

פעילים זכויות אדם, קהילת הלהט"ב ויהודים רפורמים יפגינו ביום ראשון הקרוב מול לשכתו של הרב שלמה עמאר, רבה הראשי של ירושלים, במחאה על שכינה את ההומואים והלסביות "כת של תועבה" ואמר על הרפורמים שהם "רשעים". עוד אמר הרב עמאר בריאיון שפורסם הבוקר (שישי) ב"ישראל היום": "[הלהט"ב] זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת. אומרים 'נטייה', 'סטייה' שטויות. יש תאווה, ואדם יכול להתגבר עליה אם הוא רוצה, כמו כל התאוות. זה מהתאוות האסורות ביותר, מהחמורות ביותר". ההפגנה תיערך בהובלת סיעת "ירושלמים" בעיריית ירושלים, בשיתוף עם סטודנטים מהאוניברסיטה העברית, פעילות ארגון הלסביות הדתיות "בת קול" ואנשי התנועה הרפורמית.

2016-11-18_162515

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: האגודה למען הלהט"ב בישראל)

הרב אהרון ליבוביץ, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת "ירושלמים", אמר כי "הרב עמאר, שאמור להיות מגדלור רוחני – משמש בפועל כמפזר של חושך ופילוג. כשהרב הראשי של ירושלים מרשה לעצמו בשם התורה לצאת באופן כלכך בוטה נגד חלקים מהחברה והעם, צריך לקום ולומר: עד כאן. צריך לזכור ולהזכיר: 'דרכיה דרכי נעם, וכל נתיבותיה שלום' – דרכה של היהדות היא קבלה והכלה, ולא שנאה ופילוג. הגיע הזמן לומר די להסתה בשם התורה, ודי להשתלח ואז להתחבא מאחורי הגלימה". ליבוביץ הוסיף "אני קורא לכל מי שירושלים והפלורליזם בחברה חשובים להם, להצטרף אל ההפגנה ואל הקריאה שצריכה להיות מובנית מאליה: הרב עמאר תתפטר, דרך ארץ קדמה לתורה".

מהבית הפתוח בירושלים נמסר כי "דבריו המסיתים של הרב עמאר הם ההתבטאות החשוכה האחרונה במסע השנאה של הרב כנגד הקהילה הגאה בירושלים. הרב עמאר הוזמן, כרב הראשי לירושלים ומנהיג ציבור, להשתתף בעצרת למען הסובלנות, במלוא 30 לרצח שירה בנקי ז"ל, אותה קיימנו ביחד עם עיריית ירושלים ובה השתתף הרב הראשי לירושלים אריה שטרן. דבריו של הרב עמאר מהווים הסתה לכל דבר והם חמורים במיוחד נוכח היותו איש ציבור, אשר את משכרותו משלם הציבור הישראלי גם להט"בים אשר נגדם הרב מסית ואת דמם הוא מתיר, מעט יותר משנה אחרי הרצח הנורא של שירה במצעד בידי בן עוולה, שאמירות כאלה אפשרו את מעשיו. לא ניכנע לשנאה ונמשיך לפעול ביחד עם הציבור השפוי בירושלים, מכל האמונות והמגזרים, למען ירושלים גאה וסובלנית יותר.

האגודה למען הלהט"ב בישראל פרסמה בדף הפייסבוק: נמאס מרבנים שכל מה שיש להם לומר זה 'סטייה' ו'תועבה'. נמאס מלהסביר שוב שההסתה רוצחת, שלמילים יש משמעות. נמאס מלהבהיר לאנשי ציבור מה זאת אחריות. אנחנו, לעומת זאת, יודעים אחריות מהי. אנחנו נמשיך לחפש את המשותף, להתגבר על הפערים ולהיפגש עם כל חלקי החברה הישראלית. אנחנו נמשיך לכבד אנשים וקהילות ולא נשתמש בכינויי גנאי, שמעידים על חולשה גדולה. אנחנו נמשיך ונעמוד כאן, מול השנאה וההסתה של אנשים כמו הרב עמאר, ונהיה כאן גם הרבה אחריהם".