ח"כ חנין תומך בהכרזת סכסוך עבודה כללי במשק בעקבות ביטול הביטוח הסיעודי הקבוצתי

אחרי הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי במשק בגין משבר הביטוח הקבוצתי, עלה הנושא גם בכנסת. אתמול (רביעי) דנה המליאה בהצעה לסדר שהעלה ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) תחת הכותרת "הפקרתם של 200,000 גמלאים ללא גב סיעודי". בתום הדיון החליטה המליאה להעביר את הנושא לדיון בוועדת הכספים.

2016-11-17_204815

הפגנת גמלאים בחיפה למען ביטוח סיעודי ממלכתי באוקטובר האחרון (צילום: הסתדרות הגמלאים)

במסגרת הדיון בביטול הביטוחים הקבוצתיים, העלה ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) גם את נושא הביטוח הסיעודי האישי. "ניסיתם לבדוק איך מקבלים סיעוד מכוח ביטוח סיעודי? איזה תנאים בלתי אפשריים מציבים בפני אנשים כדי לקבל את המינימום?" פתח ח"כ חנין את דבריו, "והתוצאה היא תוצאה בלתי אפשרית. התוצאה היא תוצאה של הפקרת הקשישים, הקשישות, האנשים שנמצאים במורד הזקנה, אנשים שכל ימי חייהם היו אנשים עצמאיים ופעילים ותורמים, והנה, החברה מפקירה אותם, הממשלה מפקירה אותם. ועמיתי חברי הכנסת, צריך להגיד בצער, גם הכנסת מפקירה אותם".

ח"כ חנין ציין כי היה מעודד מדבריו של שר הבריאות יעקב ליצמן על הכללת הביטוח הסיעודי הממלכתי כבר בתקציב הקרוב. אולם "אני קורא בתשומת לב גם את חוק התקציב, גם את חוק ההסדרים, ואני לא מוצא את הסעיף הקואליציוני הזה שהבטיחו לנו אותו". חנין בירך את ההסתדרות על כך ש"היא יצאה לסכסוך עבודה אני חושב שהציבור צריך למחות, הציבור צריך להשמיע את קולו" סיכם, "הממשלה הזו ממשלה אטומהורק צעקה ציבורית עצומה תגרום לה לשמוע משהו".